על רקע הממשלה החדשה שהתחילה את עבודתה, שר המשפטים, יריב לוין, כבר הצהיר כי הוא תומך בשינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט בישראל. על כך, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM.

בפתח השיחה, אמר רובינשטיין: "לאדם כמוני אי אפשר לא להיות מוטרד, אני חרד למה שרוצים לחולל כנראה במערכת המשפט, ואני מדבר גם על בית המשפט העליון וגם על היועצים המשפטיים. יש כאן מכלול של דברים שכל אחד מהם הוא מעין סכנה לשלטון החוק, סכנה להפקר, סכנה לאנטי משילות. אני בדרך כלל לא מדבר על מונחים של שבירת כלים".

"היועצים המשפטיים היום הם גוף מקצועי, זה יהפוך להיות מן אורח, יבוא מישהו לזמן קצר. הקימו אנדרוגינוסים ודברים דו ראשיים, הייעוץ המשפטי הכרחי. מנעתי איזה עשרה מקרים בהם שרים רצו להעיף את היועצים המשפטיים של המשרד כי הם לא סיפקו את הסחורה", הוסיף.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

השופט בדימוס רובינשטיין ציין כי "פסקי הדין, מי שטורר לקרוא אותם, רואה שהם מנומקים בהרחבה. השכפ"ץ שלנו, נכס אסטרטגי ממש זה בית המשפט העליון. אצלנו יש בית משפט חזק והוא גם יישאר חזק אני מקווה. בית המשפט עזר לנושא המגדר ונושא הנשים והמיעוטים בישראל".

לאחר מכן, התייחס רובינשטיין לרצון לשנות את אופן בחירת שופטי בית המשפט העליון. לדבריו, "ממש לא נכון הדיבור הזה על חדגוניות. אין כיסא של שופט מזרחי ואפשר שיהיו שופטים מזרחיים ודתיים, זה קורה, השאלה היא לא מזרחי או לא מזרחי למרות שזה קורה, מה שמדברים בעיקר זה אם בית המשפט שמרן או אקטיביסטי. אנחנו הקמנו שיטה לפני 70 שנה של בחירת שופטים, שהוכיחה את עצמה, היא עובדת. השפיטה הישראלית נקיית כפיים . למה לשנות דבר שעובד בסדר? מה ייתן אם יהיו עוד כמה פוליטיקאים בוועדת הבחירה? השופטים לא נבחרים בקלפי, הגישה היא שיהיו אנשים בכלל החברה. הדבר הזה קיים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"זה שינוי משטרי, אם מה שלוין דיבר עליו כל השנים, זה שינוי משטרי. זה לתת למערכת הפוליטית יד יחופשית לנצל שכרון של כוח גם בתחומי המינויים והתקציבים, צריך גוף שמרסן. אני לא מאחל לו הצלחה בדברים האלה אך כן הצלחה בהכרת המערכת, כדי להבין שכל הדברים הללו הם לא מציאה גדולה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm