פחות מיממה לאחר שהוסגר לישראל, אחרי שנה וחצי של הימלטות מהארץ, האריך הבוקר (רביעי) בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של סוגן הדוגמניות, שי אביטל, שלו מיוחס חשד לביצוע עבירות מין במספר נשים שביקשו לפתח באמצעותו את הקריירה בעולם הזוהר. 

ההסגרה הושלמה: סוכן הדוגמנוית שי אביטל נחת בישראל

בבית המשפט טען נציג המשטרה כי קיים חשש לשיבוש חקירה מצדו של החשוד. עוד טען נציג המשטרה כי אביטל מסר גרסה מתוחכמת: "הוא אמר את מה שנוח לו. מהרגע שהמשטרה נכנסה לתמונה בוצעו מספר פעולות חקירה, החשוד לא התייצב לחקירה, הוצא צו מעצר נגדו שפורסם והובא לידיעתו ולמרות זאת הוא לא התייצב לחקירה. צריך לזכור שהוא נמלט מהארץ רק מספר ימים לפני שהחקירה החלה, ולפני שהתפרסמה הכתבה נגדו בתקשורת".

שי אביטל בדרך לארץ (צילום: ברהנו טגניה באדיבות חדשות 12)
שי אביטל בדרך לארץ (צילום: ברהנו טגניה באדיבות חדשות 12)

פרקליטיו, עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, דחו את הטענה של נציג המשטרה, וציינו כי מרשם לא נמלט מהארץ: "הוא יצא כחוק". על הדברים האלה השיב נציג המשטרה כי אביטל ידע שמתבשלת פרשייה והוא בחר שלא לשוב לארץ, תוך שהוא מעביר מסרים לצוות החקירה. "הוא הציב תנאים בפני החוקרים לחזרה שלו לארץ", טען נציג המשטרה. "כעת, אחרי שהוסגר לארץ, הוא מוסר גרסה לפי מה שנוח לו". כעת, ביהמ"ש יצטרך להחליט על הארכת מעצרו.

במהלך הדיון הוסיף נציג המשטרה ואמר: "אביטל טען שיש לו ראיות שיסתרו את גרסאות המתלוננות. בינתיים הוא לא הציג שום דבר, אנחנו ממשיכים בחקירה".

נציין כי במסגרת חקירתו אביטל, דחה את טענת אחת המתלוננות לפיה הוא כפה עליה יחסים והיא היתה בהכרה מעורפלת. "היא נהגה חזרה הביתה לא מעורפלת ולא מסוממת", אמר לחוקרים.

שי אביטל בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
שי אביטל בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

פרקליטיו של אביטל, עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי ביקשו, כאמור, שלא להאריך את המעצר. "מעצר זה הכלי האחרון. שי יצא מהארץ כדין, ומאז התחילו תכניות טלוויזיה. המשטרה הודיעה לכתבים מתי הוא חוזר, והם הגיעו וצילמו אותו כאילו הוא חיה בג'ונגל. זה דבר מזעזע. אחותו של אביטל ביקשה מהמשטרה להגיע להסכמה שלפיה הוא יסגיר את עצמו, אך ביקשה שיתנו לו קודם לראות את אביו. האב סובל ממחלת לב, ולא ברור כמה זמן נשאר לו. המשטרה סירבה. בסוף אנחנו מתמודדים רק עם שתי תלונות, הוא כמו חיה נרדפת". 

כמו בטיסה חזרה ארצה גם בבית המשפט אביטל נראה מתוח אבל מחויך ממעיט בדיבורים ומשחרר אמירות חדות כמי שמאמין שיצליח להוכיח את חפותו.