תיק 4,000: גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, חשף אמש כי פרקליטות המדינה ידעה בזמן אמת על תרגיל החקירה שבוצע לעד המדינה ניר חפץ, כחלק מחקירתו. על  פלג שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, וסיפר פרטים נוספים בנוגע לידיעה. 

ניר חפץ בדיון במשפט נגד יאיר נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

"עוד לפני שחפץ היה עד מדינה, כשהוא רק היה חשוד, זה בדיוק מה שאומרים הסנגורים של נתניהו, הם אומרים 'זה לא כשל נקודתי של איזה חוקר שהשתמש בתרגיל', יש שאומרים תרגיל פלילי, אני אגיד תרגיל שנוי במחלוקת", ציין.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף כי "בואו נצא מנקודת הנחה שהוא לכל הפחות שנוי במחלוקת. אז הסנגורים אומרים 'עכשיו אנחנו יודעים שלא מדובר רק ביוזמה מקומית או תרגיל חקירה שהגו חוקרי החקירה, אלא זה עלה, זה היה בידיעת הפרקליטות'".

"אנחנו זוכרים שבמהלך החקירה אמרו לו 'תדע לך, המשפחה שלך יכולה להתפרק'", ציין, והוסיף: "כשעמית סגל ביקש לפרסם לראשונה את תרגיל החקירה הבעייתי הזה המשטרה מיד רצה והוציאה צו פרסום, ומי שחשף אותו תוך כדי שהוא מדלג על צו פרסום הוא מי שהיום הוא יו"ר הכנסת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

פלג התייחס לשתי נקודות, לתפיסתו, שבפרקליטות ובמשטרה מדגישים אותן: "בנקודה ראשונה הם אומרים 'היה מקום לגבות עדות מאותה מקורבת, לעשות חיפוש בכלייה', בנקודה הזו אני מסכים איתם. המשטרה ידעה שניר חפץ מקליט סדרתי, מה שהתברר כנכון. המשטרה ידעה שחפץ מחליט הארד דיסק דרמטי. עשו חיפוש אצל חפץ כשהוא נעצר, ולא מצאו את האוצר. לכן, מבחינה חקירתית היה נכון לבדוק גם במקומות אחרים שבהם ייתכן והוא היה, וגם בקרב אנשים שייתכן וחשבו אז סייעו לו או מחזיקים עבורו את אותו הארד דיסק".

בנוסף, אמר כתב חדשות 12: "תרגיל החקירה לא קשור לכל מה שתיארתי עכשיו, תרגיל החקירה, כפי שהפרקליטות הודתה בצורה ברורה היום, הסנגורים של נתניהו אומרים 'הייתה כאן כוונה לשבור את רוחו'. מה אומרת הפרקליטות? 'רבותיי, בואו נלך למה שחפץ העיד בבית המשפט, אמר בעצמו בקולו שלו', ניר חפץ אמר 'תרגיל לא לגיטימי, מסריח שבמסריחים, אבל לא בגלל התרגיל הזה הפכתי לעד מדינה. העדתי אמת'".