כרים יונס, אחד משני המחבלים שרצחו את החייל אברהם ברומברג, שוחרר הבוקר (רביעי) מהכלא. שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק התייחסה לשחרורו וסיפרה על חוק ביטול האזרחות למחבלים: "יו"ר הקואליציה ‎אופיר כץ צודק כשהוא מציע לאופוזיציה להשתתף בחקיקתו".

"מסר חשוב": דרעי דורש לבטל את אזרחותם של רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל

השרה סטרוק סיפרה: "חברי השר ‎אבי דיכטר ואני החתמנו עליו בכנסת הקודמת רבים מחברי האופוזיציה הנוכחית, בהם גדעון סער, זאב אלקין, עודד פורר, אורנה ברביבאי ומאיר כהן". היא אמרה כי החוק זוכה לקונצנזוס לאומי, זאת לפי סקר מכון סמית מיולי האחרון, שמתוצאותיו עלה כי 92% מהציבור תומך בחוק.

"יותר מכך", היא הוסיפה: "הוא יזכה לקונצנזוס בינלאומי, כי שלילת האזרחות המוצעת בו - תוצאתית לקבלת תשלומי הטרור מהרשות הפלסטינית בשיטת 'Pay for Slay'. גם ביהמ"ש יתקשה לפסול אותו, לאחר פסקי הדין שהכירו בזיקה שיוצרים התשלומים בין הרשות הפלסטינית למחבלים".

"הציבור בישראל, שיצפה היום בחגיגות השחרור של המחבל כרים יונס ימ"ש בכפר עארה, מצפה לראות את הכנסת כולה (למעט תומכי הטרור שנמצאים בה בחסות בג"צ) מתאחדת סביב החוק החשוב והאלמנטרי הזה. כמובן, אם האופוזיציה תמאן להשתתף בחקיקה - נחוקק אותו גם בלעדיה", אמרה סטרוק.

שר הביטחון הלאומי איתמר בן גביר הגיב גם כן על שחרורו של כרים יונס, ומסר: "עד שנעביר את עונש מוות למחבלים, אעשה הכל, בעזרת השם, כדי שיצאו מהכלא בבושה".

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי פנה אתמול ליועצת המשפטית לממשלה וביקש ממנה לפעול למימוש סמכותו על פי חוק האזרחות לבטל את אזרחותם הישראלית של המחבלים כרים ומאהר יונס.

ברומברג נרצח ב-1980, בעת שהיה בדרכו מבסיסו שברמת הגולן לביתו. המחבלים כרים ומאהר יונס התנפלו עליו, העלו את החייל לרכבם, חטפו את נשקו, ירו בו ולאחר מכן זרקו את אותו מהרכב לגסוס למוות בצד הדרך. כעבור ארבעה ימים הוא מת מפצעיו. במכתב למשפחה, שכתב ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מנחם בגין ז"ל, נאמר: "הוא היה חייל מצוין, חבר למופת ואהוב על כל מי שהכיר אותו".