ביקורת חריפה: אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון והיועמ"ש לשעבר, תקף בחריפות בריאיון שישודר הערב (שבת) בכאן 11, את הרפורמה שהציג השבוע שר המשפטים יריב לוין. במספר קטעים שכבר פורסמו ממנו ברשת, הוא מאשים את לוין  ב"חנק הדמוקרטיה".

פסקת התגברות ברוב 61 ושינוי בבחירת השופטים: לוין הציג את התוכנית המשפטית
בימין בירכו על תוכנית לוין; לפיד תקף: "כנופייה של עבריינים"  

"השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים, וחיבר אותן ביחד לשרשרת שחונקת את הדמוקרטיה הישראלית", תקף. עוד הוסיף כי "אין לך רעה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל זו מהפכה של טנקים".

הוא התייחס לביקורת הקשה שמוטחת בו עקב התנגדותו לרפורמה: "צר לי שרואים בי אויב העם, אני תמיד חשבתי שאני משרת את העם הזה שאני עושה כל מה שביכולתי, ושפסקי הדין שנתתי מתחברים עם ההסיטוריה שלנו, הציונות שלנו, הביטחון שלנו".

"אני לא רואה את עצמי כאקטביסט וכשמרן, אז צר לי שחושבים שהבאתי את התקלה הזאת. אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את כל הטלטלה הזאת, אז אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים", הוסיף. 

השר למורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) השיב לדבריו: "אהרון ברק רוקן את המילה דמוקרטיה מתוכן כשהוא מלביש עליה דיקטטורה שיפוטית. תוך שהוא בז לעם, פוגע בכוח ההרתעה של חיילי צה"ל, מפלה לרעה את הציבור היהודי במדינת ישראל, ומבטל למעשה את המשמעות של המדינה כמדינה יהודית".

עוד הוסיף כי "על החטא הזה אפשר להוסיף מנוי של מקורבים ומשפחה למשרות המשפט הבכירות. את הדמוקרטיה של ברק אנחנו רוצים לשנות על מנת לחזור לדמוקרטיה אמיתית".