השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה היום (ראשון) את המפכ"ל קובי שבתאי להורות למשטרה להסיר כל דגל אש"ף שמגלה הזדהות עם ארגון טרור מהמרחב הציבורי ולעצור כל אירוע הסתה כנגד מדינת ישראל. 

קובע מדיניות? ח"כ מעוצמה יהודית טוען: "המשטרה לא ביצעה את ההנחיות של בן גביר"
בהוראת בן גביר: ישונה נוהל ביקורי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא

על פי הוראת בן גביר, כל שוטר בכל דרגה יהיה רשאי במהלך המשמרת להסיר דגלים של הרשות הפלסטינית במרחב הציבורי. את ההוראה העביר בן גביר למפכ"ל בכך שציין כי הנפת דגל אש"ף הינה תמיכה בארגון טרור. 

השר בן גביר מסר: "לא ייתכן שפורעי חוק ינופפו בדגלי טרור, יסיתו ויעודדו טרור ועל כן הנחיתי להסיר את דגלי התמיכה בטרור מהמרחב הציבורי ולהפסיק את ההסתה נגד מדינת ישראל. הזדהות עם מחבל ועם פגיעה בחיילי צה"ל, אינה חוסה תחת חופש הביטוי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר  (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

מתן פלג, יו''ר תנועת 'אם תרצו': ''יום חשוב מאוד למשילות, יום חשוב לציונות ולמדינת ישראל. צריך להבין שהנפת דגל אש''ף מטרתה למרוד במדינת ישראל ולהעביר מסר שיש פה מקום לישות טרור בתוך שטחי המדינה. היום כבר ברור לכולם מהו הקשר בין הנפת דגל הטרור לבין עידוד ההקצנה הלאומנית והאלימות של ערבי ישראל. את התוצאות של ההפקרות ראינו בבולטות בפרעות תשפ"א ואסור שהאירוע יחזור על עצמו''.

השרה לשעבר וחברת הכנסת אורית פרקש הכהן: ״כמה עלוב להיתפס לדגל פלסטין שהונף בים של אלפי מפגינים, במקום להתמודד עם האמת: שה'רפורמה' המשפטית היא פשוט הכנסת שחיתות לחיינו בדלת הראשית וריסוק שלטון החוק בישראל".