מרים גיריס, אמו של ש' שעבר התעללות במעון של סאוסן ושורוק קסיס מפסוטה, התראיינה הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לגזר הדין שקיבלו.

"עברה עליי יממה של חוסר אמון", אמרה גיריס בפתח דבריה, "הייתה לי יממה שלא יכולתי לחזור הביתה ולהסתכל על העיניים של הקטן שלי, להגיד לו 'תישן' כי אין מי שיגן עלייך במדינה הזאת, נלחמתי למענו ולמען החברים שלו, שנה ושבעה חודשים לא נחתי". 

"ברגע שהוקרא גזר הדין השופט לא הרים את העיניים אלינו, הוא הקריא את זה כל כך מהר שהוא רק רצה לסיים ולצאת מהאולם", הוסיפה, "אני בכיתי בכי היסטרי, נחנקתי, הרגשתי בגידה, חוסר אמון, בגידה של כל תינוק במדינת ישראל, הרגשתי שכל המלחמה שלי הלכה לשווא ושכל כך פישלתי, שהייתי צריכה לקחת את החוק לידיים ולא להמתין למדיניות של החוק של מדינת ישראל".

גן ילדים, אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
גן ילדים, אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"אם יתעללו בבן שלך ויהיו לו אחוזי ונכות ופגיעה קשה, אז אתה תמתין להם שיחכו חמש שנים ויצאו החוצה? אני אשת חוק ואמרתי 'אני רק לפי חוק', אם זה היה במגזר אחר זה היה נגמר אחרת. כאן אני הלכתי לפי חוק, השמעתי את הזעקה ובסוף הצבא בוגד בנו, בכל האימהות. זו לא התעללות זו התנכלות, זו פגיעה, זה נכות לכל החיים, אתה לא יכול לעבור על זה ככה מהר, זה דברים שצריך לשים על השולחן ולדון בהם", ציינה גיריס.

לאחר מכן אמרה: "לא אני רק בכיתי, אני לא יכולתי, אני נחנקתי ובכיתי. הסתכלתי עליהם והבן שלה כל הזמן כיסה לה את הפנים ולעג לנו. זה ניצחון בשבילם שתבין, הם קיבלו חמש וחצי שנים והם יקבלו את השליש ועוד חנינה ואז מה נשאר להם? שנתיים הם בחוץ. ואני נשארת כל החיים עם הטיפולים של הבן שלי ועם הנכות של הבן שלי. איזה חוק זה? ואומרים לי לא לקחת את החוק לידיים?".

לסיום ציינה גיריס כי "חייבים לערער, אני לא עוצרת כאן, חייבים להביא את הצדק לכל תינוק. היום זה התינוק שלי, מחר חס וחלילה זה התינוק שלך. אין כאן אף אחד עם ביטחון שזה לא יקרה אצלו. זה לא בא ודופק לך בדלת 'גברת אני נכנס אלייך הביתה'".

לשיחה הצטרפה חן קובריץ, ממטה המאבק למען הילדים, וזעמה נוכח החלטת בית המשפט: "אנחנו יושבים באולם ואנחנו מקשיבים, הוא מקריא ואנחנו אומרים 'יופי, יש פה אוזן קשבת, הוא הולך איתנו'. אנחנו יושבות, הגענו ממטה המאבק מכל הארץ ואנחנו יושבים עם ההורים. אנחנו מקשיבות ואנחנו למודות ניסיון ופתאום הוא אומר את מתחם הענישה חמש־שבע ואנחנו יודעות לאן זה הולך. ואז הוא אומר 'חמש וחצי שנים 'וכמעט קמנו ואמרנו 'בושה'. זה להחזיר אותנו אחורנית למאבק שבו היו עונשים מגוחכים".

"לצערי לקברנות עבירה אין זכויות, כלומר זו לא החלטה שלי ולא החלטה של התקשורת, זו החלטה אך ורק של הפרקליטות", הוסיפה, "הסתכלתי עליהם בהקראה של גזר הדין, אני יכולה במאה אחוז להגיד שהם יערערו. אני חושבת שיש פה בית משפט שנתן גזר דין שלא קשור מה שקורה פה. היום יש לנו הפגנה מאוד גדולה בגלל גזר הדין הזה בתל אביב, מאות הורים צפויים להגיע בכל הארץ".

מדוברות בתי המשפט נמסר: "לאור חומרת מעשיהן של הנאשמות ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשמות בין 7-10 שנות מאסר. בזמן הקרוב נלמד את גזר הדין ונקבל החלטות".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM