נאעה, אמה של אורי אנסבכר, הגיעה לדיון בטיעונים לעונש של המחבל שרצח את בתה, ערפאת רפאיה, שהורשע בחודש שעבר בביהמ"ש המחוזי בירושלים, וכן באונס ובכניסה שלא כדין לישראל. נאעה שיתפה בכאב על מותה של בתה וסיפרה על הרגעים הקשים.

נאעה סיפרה כי "אורי דיברה איתי על החלומות שלה לתקופה שאחרי השירות לאומי. היא רצתה לעשות את שביל ישראל, התלבטה אם ללמוד קולנוע או טיפול, היא סיפרה לנו כמה השירות ביעלים, מרכז טיפולי בעין יעל, הוא משמעותי בשבילה. אורי אהבה כל אדם בלי הגדרות של גזע ולאום, במרכז יעלים היו קבוצות ממזרח ירושלים ושל מתמודדי נפש''.

"באותו יום חרב עלינו העולם, אין דבר יותר נורא מאשר לאבד ילדה שגידלת, כשמישהו בא ונוטל ככה את החיים זה פשע שאין עליו מחילה. מאז באותו יום אנחנו בכאב בלתי פוסק, בלתי אפשרי, זה פוגש אותנו בכל שניה, בכל שבת, בכל חג, בכל יום הולדת של אורי שהיא לא תגדל. כבר כמעט ארבע שנים שאין רגע שאני לא עוצמת את העיניים בלילה או ביום, ואני ביער שם ואני שומעת את הצעקות של אורי בתוכי ואני לא רואה אותה גם אחרי שהיא לא יכולה לצעוק. איזה עיניים היא ראתה מעליה, מה היא עברה, כמה היא סבלה, כמה היא פחדה, זה לא אנושי".

ערפאת ארפעייה, רוצחה של אורי אנסבכר (צילום: מרק ישראל סלם)
ערפאת ארפעייה, רוצחה של אורי אנסבכר (צילום: מרק ישראל סלם)

"חשוב לי לומר שאנחנו בוחרים בחיים אחרי הכל. אנחנו מטופלים והקול של אורי הוא קול של ריפוי ואור, אבל ההתמודדות הזו היא קשה, ההשלכות הן בכל הרבדים, ברובד הנפשי, הרגשי, הגופני, והכלכלי", הוסיפה.

כזכור, לפני כשנתיים הודה א-רפעאיה בביצוע הרצח בכוונה תחילה ובעבירות נוספות. בית המשפט קבע במהלך דיון ההוכחות כי רפעאיה תקף את הצעירה בת ה-19 באלימות קשה ובאכזריות ורצח אותה. עוד נקבע כי העבירות בוצעו ממניע לאומני. כמו כן, במהלך הדיון הודה רפעאיה כי פעל ממחשבה מוקדמת בעת ביצוע הרצח.

על פי כתב האישום, רפעאיה, בן 29 מחברון, רצח את אנסבכר בפברואר 2019 ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. "בשל היותה יהודייה, ותקף אותה באלימות קשה ובאכזריות". הוא אותר לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי של שב״כ, ימ״מ וצה״ל יומיים לאחר מכן. עוד נכתב בכתב האישום, כי "אורי ז"ל נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה של אורי ז"ל".

הפרקליטות דרשה להטיל את העונש המקסימלי על המחבל. נציגי הפרקליטות טענו כי מדובר באחד הפיגועים החמורים ביותר ויש להטיל עליו לא פחות ממאסר עולם, וכן 20 שנה על עבירת המין ושנה נוספת. כמו כן, מאסר על תנאי ופיצוי מקסימלי למשפחת המנוחה. גזר הדין יינתן בסוף החודש.