בנאום חריף וחריג בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי, התייחסה אמש נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לרפורמה שעתיד לכונן שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט, ותקפה אותה במילים קשות. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, אמנון סטרשנוב, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM, וגינה בתוקף את סעיפי הרפורמה.

חיות בנאום דרמטי: "תוכנית לוין - תוכנית לריסוק מערכת המשפט"

"עדיף שיריב לוין לא היה עושה את מה שהוא עושה ועדיף שהיה גונז את הרפורמה, זו הפיכה, זה פוגרום מהיום למחר", טען בפתח הראיון. "קם אדם בבוקר ובאופן אובססיבי וחסר מעצורים מנסה לקיים תוכנית שהוא כנראה חולם עליה 20 שנה. למה אנחנו אשמים בזה? יורים בתותחים בכל האמצעים. הנאום של נשיאת העליון היה נוקב וחד, היא דיברה מדם לבה, היא רוצה להגן על הבית". 

"השופטים לא יכולים לעשות הרבה, הם לא יוצאים לרחובות", הוסיף. "אלה הפגנות בהיקף רחב, מכל שדרות הציבור. הפגיעה באמון בתי המשפט היא לא בגלל ביטול חוק כזה או אחר או כי ברק יצא בהצהרה, היא בגלל מה שקורה בבתי משפט השלום, שהאזרח לא מקבל את הטיפול הנכון, זה שורש הבעיה. על זה כבוד השר לוין לא שמע? זה לא חשוב מכל ההתמודדות על ענייני הכבוד שלו? זו טעותו הגדולה. צריך מבוגר אחראי שיפחית את הלהבות, אחרת אני לא יודע באמת לאן נגיע".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm