בעקבות ההתבטאויות הרבות של יושב ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, כנגד הממשלה והרפורמה המשפטית שבכוונתה לקדם, חתמו במהלך סוף השבוע מאות עורכי דין על עצומה בה הם קוראים לחימי להתפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין ויוצאים כנגד "ההתבטאויות הבלתי מאוזנות של חימי נגד שר המשפטים והממשלה הנבחרת", לדבריהם. עורך הדין רועי ביטון, חבר במועצה הארצית בלשכת עורכי הדין, אשר גיבש את העצומה, סיפר הבוקר לחיים לוינסון וינון מגל ב103FM על היוזמה והביקורת שלו ושל עמיתיו כנגד התנהלותו של חימי:

יו"ר לשכת עוה"ד: "הולכים להרוס את הדמוקרטיה"
אבי חימי? "איש לא אמין - אמירות שתלויות על כלום"

"על העצומה חתמו באזור של 350 עורכי דין נגד אבי חימי. אני היוזם, אני כבר באופוזיציה שלוש שנים, אני יכול להגיד לכם כזה דבר - לפני ארבע שנים, בקדנציה האחרונה, היינו איגוד מקצועי חזק, איגוד מקצועי טוב, נתנו ערך אמיתי לכסף הקטן שעורכי הדין משלמים ללשכת עורכי הדין ובאמת נתנו להם אופק, נתנו להם להרגיש גם עורכי דין חזקים, טובים, עם השתלמויות עומק עם, כל מה שצריך. בשלוש וחצי שנים האחרונות הלשכה לא עובדת בכלל"

עו"ד ביטון נשאל האם הכעס שלו כלפי חימי הוא על התנהלותו בתור יו"ר לשכת עורכי הדין או על התבטאויותיו הציבוריות: "הכל ביחד, כי בסופו של דבר, אחד תלוי בתוך השני. ראש לשכת עורכי הדין אמור לדאוג לעורכי הדין, הוא לא אמור לדאוג לפוליטיקה של עסקנים קטנים. אני לא יודע, אולי הוא רוצה להתמודד להיות יו"ר מרצ, שהוא כנראה לא הבין שהם לא בכנסת, אבל יכול להיות שאלו השאיפות שלו. אני גם לא יודע מאיפה הוא הגיע, כי מעולם לא ידענו את הנטיות הפוליטיות שלו וגם הוא הסתיר אותם לעורך כל הדרך. גם בבחירות, גם אנחנו, גם הקבוצה שלי, גם הקבוצה של הדתיים, כולם תמכו באבי חימי, אף אחד לא חשב שזה יכול בסופו של דבר להתנקם בנו".

יו"ר לשכת עוה"ד, ביטון נשאל בנוסף מה דעתו לגבי החלשת מקומה של הלשכה בה הוא חבר, כחלק מהרפורמה: "קודם כל הרפורמה הספציפית הזאת, אני חושב שאני נגד, לא בגלל שהזיזו לנו את הגבינה, הרי מי נבחר בסופו של דבר לוועדה למינוי שופטים? אנשים שיומיום נמצאים בבתי משפט, מכירים את התחלואות של בתי המשפט, מכירים את הבעיות הפנימיות, מכירים את השופטים היותר בעייתיים, והשופטים יותר טובים ובסופו של דבר הם אלה שצריכים לבחור. מי יבחר? הפוליטיקאים? שלא מכירים מספיק את מערכת המשפט? לא נמצאים בדיונים בבית משפט? זה הדבר היחיד שמפריע לי ברפורמה הזאת".