היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב השלימה היום (ראשון) את חקירת שני תיקי החקירה ששמשו את הבסיס לבקשת ההסגרה של שי אביטל לישראל. בסיומה, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין בשתי המתלוננות, אחת מהן קטינה בעת ביצוע העבירה. החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת.

בתוך כך, שני תיקי החקירה עליהם התבססה בקשת ההסגרה נוגעים לשני אירועים בהם, על פי החשד, ביצע החשוד עבירות מין בצעירות בשנים 2015 ו-2020, אחת מהן קטינה בת 16 בעת ביצוע העבירה. לאחר מיצוי החקירה בשני התיקים הוגשה בשבוע שעבר, כאמור, הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו מחר כתב אישום.

שי אביטל בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
שי אביטל בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

אביטל נחקר מאז הסגרתו ב-3/1/23, בין היתר, בחשד לביצוע עבירות מין בשתי נשים, בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית, מעשה מגונה בכוח או באיומים. אביטל הובא בשבוע שעבר בפני שופט לדיון נוסף בהארכת מעצרו ובמהלכו הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו מחר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הצהרת התובע התבססה על שתי תלונות בלבד מתוך 26 המתלוננות שהגיעו למשטרת מחוז תל אביב, לפני שאביטל עזב את הארץ ובמהלך התקופה בה נחשב נמלט. לאביטל מיוחסות עבירות של מעשה מגונה כאשר כל העבירות האחרות שיוחסו לו במהלך החקירה, לרבות אונס, לא התגבשו לכדי תשתית ראייתית שמובילה לכתב אישום.