אחרי שנה בה נמלט מהחוק: פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל בגין עבירות מין שביצע בצעירה ובקטינה שביקשו את עזרתו בכניסה לעולם הדוגמנות. נזכיר כי קרוב ל-30 תלונות הוגשו נגד אביטל, חלקן עדיין נחקרות.

"דפוס פעולה פוגעני, מלמד על מסוכנות רבה", נכתב בכתב האישום שמייחס לאביטל מספר עבירות מין בצעירות בשנים 2015 ו־2020. אחת הקורבנות הייתה בת 16 בלבד בעת ביצוע העבירה. לאביטל יוחסו עבירות של מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האישה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית. החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת.

על פי כתב האישום, בתקופה הרלוונטית היה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות. במסגרת עיסוקו נהג אביטל לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות.

במהלך 2019 עבדה א.א. (26) כברמנית באירוע השקה במועדון בתל אביב אז הכירה את אביטל, בחודשים שלאחר מכן שמרו השניים על קשר ידידותי. מספר חודשים לאחר היכרותם, במהלך מסיבה בה עבדה כברמנית הוביל אותה אביטל לחדר האומנים במקום, נשכב עליה ונישק אותה, בעוד היא סוגרת את פיה בכל הכוח ודוחפת אותו מעליה.

בהמשך, נעמד אביטל מול א.א ותפס בשדיה מתחת לחולצתה. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו, הסתובבה לעבר הדלת וניסתה לפתחה, בעוד היא דופקת עליה לעזרה. אביטל התקרב למתלוננת, הכניס את ידו מתחת למכנסיה וסובב אותה בכוח לכיוונו, רק שנפתחה הדלת על ידי אלמוני יצא אביטל מהחדר.

כמו כן, בשנת 2014 במהלך מסיבה, הכיר אביטל את ב.ב, שהייתה באותה העת בת 15. השניים ניהלו קשר מקצועי, במהלכו שוחחו ונפגשו מספר פעמים. במהלך 2015 סיפר אביטל לקטינה כי הוא בעלים של סוס והציע לה להצטרף אליו לרכיבה בחוות סוסים, והקטינה נעתרה. בהגיעם לחווה, הציע אביטל לקטינה כדור ורוד בצורת צדפה, תוך שהוא טוען שזהו כדור MD.

הקטינה נטלה את הכדור וסמוך לאחר מכן, הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אביטל שהיה ער למצבה של הקטינה ניצל את מצבה, וביצע בה שורות מעשים מגונים, בין היתר התחכך בה עם איבר מינו, הכניס הנאשם את ידו מתחת לתחתוניה וחולצתה ועוד. כאשר חזרו השניים לדירתו של אביטל, הוא פשט את בגדיו ונשאר בתחתוניו והחל לקרוא לה, בשלב זה ביקשה הקטינה מידיד שיאסוף אותה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל נכתב כי "התנהגותו של המשיב הפועל במתודה שחוזרת על עצמה, בין אם באיתור נשים צעירות דרך הרשתות החברתיות ו/או במסיבות תוך ניהול דיאלוג מקצועי ויצירת אמון, המעילה באמון שנתנו בו הנשים הצעירות, ניצול חלומן ורצונן לעבוד במסגרת הסוכנות של המשיב, תעוזת המשיב בביצוע העבירות לכאורה במקומות ציבוריים, השיטתיות שבמעשיו, הפרש הגילאים והעובדה שלא בחל ממימוש מאווייו המיניים, גם חרף התנגדות אקטיבית, מלמדות על מסוכנותו הרבה".

עוד צוין כי "מסוכנותו של המשיב מתחזקת לנוכח מספר התלונות הנוספות אשר הוגשו כנגדו, המלמדות על דפוס הפעולה הפוגעני של המשיב וניצול מעמדו. בחומר הראיות בתיקים הנוספים עולה בבירור כי במשך שנים נהג המשיב לתקוף מינית לכאורה, צעירות העובדות תחתיו, או כאלה שהיו איתו בקשר מקצועי באופן הדומה למיוחס לו בכתב האישום (בין היתר, מעשים מגונים שלא בהסכמה) ובמובן זה מגלה כי "ניחן" בדחף מיני בלתי נשלט".

כמו כן הודגש כי "המשיב נמנע מלחזור ארצה ביוזמתו, למרות שידע על כך שהוא דרוש לחקירה, אלא הוסגר לישראל בחלוף שנה וחצי, שבהן שהה בחו"ל במספר מדינות, מה שהכביד על איתורו. כל אלה מבססים סיכון גבוה וממשי ששחרור המשיב בכל ערובה או תנאי שחרור יביא לשיבוש הליכי המשפט בכתב האישום,יביא להימלטותו מהארץ, להתחמקותו מהליכי שפיטה והשפעה על עדים. בנוסף, מכלול המידע דלעיל, גם מעיד על כך שקשה עד מאוד לתת אמון במשיב".

כתב אישום - שי אביטל by maariv on Scribd

אביטל נחקר מאז הסגרתו בחשד לעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית, מעשה מגונה בכוח או באיומים. מלבד התלונות שהוגשו, נגבו גם עדויות מ-86 עדים נוספים. במשטרה הדגישו כי החקירה לגבי שאר התלונות עדיין נמשכת.

בתום דיון הארכת המעצר בעניינו של שי אביטל, מסרו עו''ד שירי פרל ורוית שפיר מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי): "לאחר תקופה ממושכת של שנה וחצי, במהלכה נמלט שי אביטל מהדין, הוגש היום כתב אישום המייחס לו שני אישומים של עבירות מעשים מגונים. במקביל הוגשה כנגדו בקשת מעצר עד תום ההליכים בין היתר בשל מסוכנותו והחשש להימלטותו מהדין.  

"חשוב להדגיש, כי במהלך השנה וחצי פעלנו, בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להביאו לדין בארץ. כמו כן, נגד הנאשם הוגשו תלונות נוספות, שבימים אלה נחקרות ובכוונתנו להמשיך ולפעול על מנת להביא צדק לכל אותן נפגעות תקיפה מינית".