הליך ההוכחות במשפט נתניהו ממשיך היום (שלישי) לאחר חקירתו הנגדית של דוד שרן, ששימש בעבר כמנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראשון העיד עו"ד דודו קובסניאנו, היועץ המשפטי לשעבר של מועצת הכבלים והלווין, ואחריו עלתה להעיד יעל מלם יפה, מהלשכה המשפטית במשרד התקשורת.

דוד שרן על חקירותיו: "בכל תיקי האלפים כיוונו לנתניהו"
שר משפטים לשעבר מעריך: כך יגיע לסיומו משפט נתניהו

עדותו של קובסניאנו החלה בחקירה נגדית, זאת לאחר שהצדדים הסכימו על הגשת הודעותיו במשטרה. הודעותיו מתייחסות להליך אישור עסקת בזק יס במועצת הכבלים והלווין. עדותו הראשית של עו"ד קובסיאנו הוגשה, והפרקליט שמלווה את העדות באולם מטעם התביעה הוא עו"ד אסף עיסוק מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

"בדרך כלל מניסיוני שיש פניות בנושא משר, הנושא מקבל קדימות. בכל הליך בזק-יס הייתה דחיפות מאד גדולה לקידום הנושא מצד כל הגורמים. היה לחץ מאד גדול וכבד של יפעת לקדם אישור יועץ כלכלי, היא ניסתה לשכנע אותי ולא הסכמתי שהנושא יעלה למועצה ללא חוות דעת כלכלית", אמר קובסניאנו בחקירה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "מדובר במתן עדות של עד מדינה שחזר בו מעדותו לאחר שמסר 51 הודעות, בין היתר על דברים שכלל לא היו ידועים לחוקרים. בתחילת הדיון ביקש העד למסור את הדברים המצוטטים. מיד לאחר מכן אפשר בית המשפט להגיש את הודעותיו ולחוקרו בחקירה נגדית. לאור העובדה כי מדובר בעדות שרק התחילה וצפויה להימשך בדיונים הקרובים, לא נוכל להרחיב בנושא, אבל פרוטוקול הדיון מדבר בעד עצמו".