היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הגיבה היום (שלישי) לבג"צ בעניין הדרישה כי ייערך הסדר ניגוד עניינים לראש הממשלה בנימין נתניהו. היועמש"ית הודיעה בתשובה כי על נתניהו לפעול למען גיבוש חוות דעת למניעת ניגוד עניינים.

"חוות הדעות האמורה נועדה למפות את הזיקות שעלולות להעמידך במצב של ניגוד עניינים", כתבה מיארה לנתניהו, "על מנת לבחון אילו צעדים נדרשים כדי לסייע בידך לנהוג ללא חשש במסגרת הפעלת סמכויותיך לפי כל דין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בנוסף, היועצת המשפטית לממשלה מסרה לבג"ץ כי לעמדתה  יש לדחות את העתירה בעניין הוראה להסדיר חוות דעת לניגוד עניינים של נתניהו וכן את העתירה הדורשת לאסור על נתניהו להרכיב את הממשל כי עבר התוקף , אולם לעמדת היועמשית יש מקום להיוועץ להסדר.

 מגישת העתירה מטעם חברים בקבוצת 'מבצר הדמוקרטיה', עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, התייחסה לדברים וטענה כי "בתקופה שבה הרכיב נתניהו את ממשלתו, עת כיהן כחבר כנסת בטרם הושבע לראש ממשלה, לא חל עליו הסדר ניגוד העניינים. ולכן, אנו דורשים בעתירה כי בית המשפט יכריע מה דין ההחלטות והפעולות שנעשו בתקופת הרכבת הממשלה, לרבות מינוי שרים והסכמים קואליציוניים, אשר נעשו ללא הסדר ניגוד עניינים". 

לדבריה, זו מהות העתירה ועל כן אין בעובדה שנתניהו כעת ראש ממשלה כדי לייתר את הצורך להכריע משפטית מה דין ההחלטות והפעולות שקיבל בעת שהרכיב ממשלה ומינה שרים.