הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

כמה פעמים שמענו בחדשות על תאונות קטלנית שהתרחשו רק בגלל נהג שעלה שיכור על ההגה? נכון, לא תמיד זה מסתיים כל כך רע, אבל גם אם לא גרמתם לפציעה או למוות בתאונה - המחיר שתשלמו אם תתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול - עלול להיות יקר, וחבל. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד אורלי שטרית לחצו כאן

עבירה של נהיגה בשכרות נחשבת לחמורה, ובצידה המחוקק קבע אמצעי ענישה הולמים החל מהשבתת הרכב, פסילת רישיון ואפילו מאסר בפועל,  כל זאת במטרה להילחם בתופעת הנהיגה בשכרות.

עורכת הדין אורלי שטרית (צילום: צלם: יריב גולדפרב, איפור: אסתי ביטון)
עורכת הדין אורלי שטרית (צילום: צלם: יריב גולדפרב, איפור: אסתי ביטון)

בתי המשפט, בניסיון להרתיע נהגים, מקפיד לגזור עונשים ברף הגבוה של טווח הענישה. אומנם, במקרה של נהיגה בשכרות, יבחן בית המשפט את מספר הפעמים בהן נתפס הנהג נוהג תחת השפעת אלכוהול, אך גם מי שנתפס לראשונה - יכול לשלם על כך ביוקר. 

על פי החוק, מי שבדמו ריכוז של מעל 50 מיליגרם אלכוהול במאה מיליליטר של דם, או ריכוז של מעל 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף נחשב לשיכור. זו כמות אלכוהול הנמצאת בשליש ליטר בירה. המשטרה נוהגת להעמיד לדין מי שריכוז האלכוהול בדמו עומד על יותר מ-290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף. 

כאשר אדם נוהג שיכור, הוא מסכן את עצמו, אך בעיקר מסכן את יתר משתמשי הדרך, בשל יכולת תגובה איטית ופחות שקולה של הנהג. על פי החוק, אדם שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, צפוי לעונש מינימום של שנתיים פסילת רישיון , בנוסף לכל עונש אחר כגון קנס כספי, התחייבות עצמית, מאסר על תנאי או בפעול. 

במידה ולא מדובר בפעם הראשונה שבה נתפס הנהג נוהג בשכרות, הוא צפוי לשלילת רישיון לתקופה של ארבע שנים לפחות, וכן לעונשים נוספים. זאת, גם אם לא אירעה שום תאונה ולא נגרם שום נזק לרכוש. 

עו"ד המתמחה בתחום התעבורה, יוכל לסייע למי שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, בהפחתת האישום או אף לביטולו. כך, למשל, במידה ועו"ד הצליח להוביל לשינוי כתב האישום מעבירה של נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעה, יופחת גם העונש הצפוי לנאשם באופן משמעותי.

עו"ד לתעבורה ידע למצוא כשלים בתהליך הבדיקה ובעבודת המשטרה אשר עשויים לסייע לנאשם להיחלץ מהדין או לפחות להקל בעונשו. 

במידה ונתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, פנו בהקדם לעו"ד לענייני תעבורה, על מנת שזה יוכל ללוות אתכם כבר מראשית ההליך. ליווי שכזה, יכול לסייע לנאשם בהפחתת האישומים נגדו ולעיתים אף להוביל לסגירת התיק או זיכוי. לצד זאת, טיפול של עו"ד המתמחה בנושא זה יכול להקל בתקופת השלילה או בקנסות שיוטלו עליכם במסגרת ההליך.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר