ארגוני הפשיעה עולים מדרגה בתחכום של פעילותם: במסגרת חקירה שמנהלת היחידה המרכזית של מרחב לכיש נגד שני עבריינים, בחשד לגביית דמי חסות וסחיטה באיומים של בעלי עסקים, נתפס אתמול ציוד עם סממנים משטרתיים במטרה להתחזות לשוטרים, יחד עם מטען חבלה וציוד להרכבת מטענים ובו מערכות הפעלה אלחוטיות. המשטרה חושדת כי השניים, תושבי אשקלון בשנות ה-30 לחייהם, מזוהים עם ארגון הפשע של שלום דומרני ונמנים על אנשי השטח שלו. 

הסכסוך המדמם בין משפחות הפשע נמשך: גבר נרצח באירוע ירי בצפון הארץ

מהחקירה, שהיתה סמויה עד כה, עלה כי השניים פועלים במשך תקופה ארוכה בשיטות ומאפיינים זהים תוך שהם מהלכים אימה עלי בעלי עסקים ועל העסקים שלהם במטרה לגבות מהם דמי חסות (פרוטקשן) בסכום של אלפי שקלים מדי חודש.

מטען החבלה שנתפס אצל אחד מאנשי דומרני באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)
מטען החבלה שנתפס אצל אחד מאנשי דומרני באשקלון (צילום: דוברות המשטרה)

אתמול כאמור, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את שני החשודים באשקלון, ולאחר חיפוש ברכבו ובביתו של אחד מהם, נתפסו מטען חבלה מאולתר, מערכת הפעלה אלחוטית, אמצעים ובהם כדוריות רסס להרכבת מטעני חבלה, אקדח (דמה), ביגוד עם סממני משטרה ואביזרים נוספים ששימוש בהם יכול לייצר מצג שווא והטעיה כאילו נמנו עם אנשי כוחות ביטחון.

המטען שנתפס נוטרל ע"י חבלני המשטרה והועבר למעבדות המשטרה להמשך חקירה. שני החשודים נחקרו כאמור במשרדי ימ"ר לכיש בחשד לעבירות המיוחסות להם, והבוקר הם יובאו בפני בימ"ש השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.