החלטת בג"ץ לפסור את יו"ר ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה, עוררה סערה במערכת הפוליטית, וגם מחוצה לה. שופט בית המשפט המחוזי לשעבר בחיפה, עו"ד משה גלעד, שוחח עם יואב מינץ בתוכניתו ב־104.5fm, והביע את דעתו בנושא: "בית המשפט העליון שם את עצמו כבר מזמן כמגן המוסר הציבורי והיושר לנציגי הציבור במטרה לשמור על כבוד מדינת ישראל כלפי חוץ וכלפי פנים, זה מה שקרה הפעם". 

"שמעתי שהוא יכול להפוך לרב עובדיה יוסף השני": סערת דרעי נמשכת

"לפי דעת 10 מתוך 11 שופטים, אדם שכבר ישב בבית הסוהר על גניבת כספי הציבור והורשע בעבירות מס, לא סביר באופן קיצוני שימונה לשר. מכאן, כל שאר רעשי הרקע, אינם מעניינים", הוסיף.  

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא טען כי לא ניתן לבטל את הילת הסבירות: "השאלה פה היא האם מדובר במקרה של חוסר סבירות קיצוני. אני לא אומר שלא ניתן לבטל את הילת הסבירות לחלוטין, אי אפשר, אבל אילו אני ישבתי בהרכב בג"צ - הייתי אומר שמדובר במקרה שנמצא בחוסר סבירות, אבל לא קיצוני. במקרה כזה, בית המשפט צריך לומר לעצמו שהוא לא נכנס לזירה הפוליטית. זה הכל. השאלה פה היא כל כולה בעניין של מידה".

השופט בדימוס סבר כי מדובר בסיום הסוגיה: "לדעתי זהו סוף פסוק מבחינה משפטית, לא נראה לי שכל הקטע של ראש ממשלה חליפי יעבוד. הרי כל חוק שיעשו פה, הוא חוק פרסונלי. אני לא מאמין שילכו כל כך רחוק".