בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל היום (חמישי) בקשה להוציא צו מניעה למשרד ראש הממשלה המורה להחזיר את הנהגים שפוטרו לתפקידם לאלתר. זאת, עד למתן פסק דין בתביעה העיקרית. בבקשה ציינו העותרים כי רה"מ התעלם מהנחיית היועמ"שית ולא ביטל את הדחת הנהגים כפי שדרשה. 

בבקשת צו המניעה נכתב: "במצב דברים בו משרד ראש הממשלה אינו מבצע את הוראותיהם הברורות של היועצים המשפטיים לממשלה ולמשרד ופועל בניגוד להן הוא מצב חריג שיש להוקיע ולפיכך יש להורות על החזרתם המיידית לתפקידם כנהגי השיירה. לכך מתווספת ההצעה שהוצעה בפגישה ביום ג' האחרון שיחזרו לנהוג בשיירה אך ל- 3 חודשים בלבד, בהם ימצא להם "פתרון", זאת מבלי שהובהרה קיומה של "בעיה" הנחוצה "פתרון".

"לפיכך, מתבקש ביה"ד הנכבד באופן חריג ליתן צו ארעי במעמד צד אחד ולא לאפשר את המשכות האנומליה שבהפרת הוראות היועמשים כאמור ולהפסקה מיידית של הפגיעה האנושה בשלושה עובדי מדינה ותיקים מקצועיים שלא נפל רבב בהתנהגותם או בתפקודם ואף מעולם וגם לא עכשיו נטען כאילו נפל רבב ולו פעוט במקצועיותם", נכתב בבקשת העותרים, שאף ציינו כי קבלת ההחלטה על פיטורי הנהגים בידי ראש הסגל אינה עולה בקנה אחד עם הסדר ניגוד העניינים שלו, שכן השלושה הינם עדי תביעה במשפט נתניהו. 

גלי בהרב-מיארה (צילום: שיר תורם פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: שיר תורם פלאש 90)

כזכור, אמש הורה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד״ר גיל לימון, לבטל את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגים ותיקים של ראש הממשלה לאחר כעשרים שנות שירות בתפקיד. שלושת הנהגים הם עדי תביעה בתיק המתנהל בעניינו של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו.

ההחלטה התקבלה לאחר בירור במסגרתו נמסר כי ההנחיה על כך ניתנה ע״י ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה. 

לנוכח זאת, פנה המשנה ליועמ"שית למנכ״ל משרד הרה"מ ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. עוד הובהר כי ככל שיש בקשה לפעול לשינוי תפקידם, יש לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים.

במכתבו של המשנה ליועמ"שית הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת, על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל.