המחבל המשוחרר מאהר יונס ואחיו, נאדר יונס, עוכבו הערב (שבת) לחקירה, לאחר שבמהלך סוף השבוע אירחו בביתם משלחת של התנועה לשחרור פלסטין (פת"ח), ובעקבות כך נחשדו כי תמכו בטרור, והפרו את תנאי שחרורו של המחבל.

במהלך הביקור העניקו חברי המשלחת למחבל ולאחיו מחזיק מפתחות עליו הוטבע שמו של המחבל, מאהר יונס, לצד סמל מדינת ישראל והכיתוב "זכות השיבה". במשטרה רואים בהתנהלות המחבל, ששוחרר בחמישי האחרון, התנהלות המפרה את תנאי שחרורו ומגלה אהדה למעשי טרור וארגוני טרור בניגוד לחוק. השניים שוחררו בתום חקירתם וחומרי החקירה הועברו לפרקליטות לגיבוש וסקירת הראיות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה: "בסוף השבוע הובלתי מדיניות בלתי מתפשרת של מלחמה בתמיכה טרור ובפעילות יעילה של המשטרה מנענו לראשונה זה שנים רבות, חגיגות הסתה ואהדה לטרור. במשמרת שלי לא אאפשר אוהלים, דגלים וחגיגות טרור. ההסתה החוזרת של המחבל מאהר יונס, הוכחה נוספת לחשיבותו הגדולה של חוק עונש מוות למחבלים. עד שנעביר את החוק החשוב הזה, נמשיך להילחם מלחמה עיקשת בתמיכה בטרור ובהסתה בטרור".

כזכור, לאחר שחרור המחבל כרים יונס בשבוע שעבר המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, על פי הנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, כדי למנוע חגיגות אהדה לטרור.