בזמן שבישראל מוחים רבות נגד הרפורמה במערכת המשפט, העיתון האמריקאי הנפוץ, הוול סטריט ג'ורנל, פרסם אתמול (שישי) מאמר בו גיבה לחלוטין את הרפורמה של לוין, הסביר שפעולותיו של בית המשפט העליון מספקות את ההצדקות הטובות ביותר לקידום רפורמה בעניינו ותקף בחריפות את העליון, אותו כינה "עורף את ראשה של הממשלה החדשה", ו"בית משפט שקובע את החלטותיו בניגוד להליך הדמוקרטי".

לטענת כותבי המאמר בעיתון, "לבית המשפט העליון בישראל יש יותר כוח מבית המשפט בארצות הברית, רק שהוא בנוסף לכך - חסר בלמים דמוקרטיים. בעוד שאינו כפוף לחוקה ופטור לחלוטין מתנאים של זכות עמידה ושפיטות, בית המשפט העליון הישראלי פוסל חוקים בהם הוא רואה 'לא סבירים' - מה שמכסה בערך את כולם".

"ביום רביעי ביטל בית המשפט העליון את מינויו של אריה דרעי, ראש מפלגת ש"ס, לשר בכיר בממשלה. בית המשפט לא יכול להצביע על שום חוק שמרחיק את מר דרעי מהקבינט, אבל הוא בכל זאת החליט לבטל את התהליך הדמוקרטי, תוך עריפת ראשה של הממשלה החדשה, שהפכה את הרפורמה בבתי המשפט לנושא קמפיין", כך נכתב בעיתון על פסיקת בג"ץ בעניינו של השר דרעי. עוד הזכירו כי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, העלה את הדאגה סביב הרפורמות הללו בפגישה עם  נתניהו ביום חמישי האחרון.

במאמר נכתב כי בית המשפט קבע כי "לא הגיוני באופן קיצוני" למנות את דרעי לשר, תוך ציון הרשעותיו מ-1999 וציון עונש המאסר על תנאי שקיבל בעקבות עבירותיו. "יכול להיות שבית המשפט עושה את שיקול הדעת ההגיוני יותר, אבל בדמוקרטיה ההחלטה הזו נותרת בידי הבוחרים והפוליטיקאים שהם בוחרים", ולכן, במאמר נטען כי בית המשפט נוגד לאופן הבחירה הדמוקרטי.

כותבי המאמר בעיתון טענו כי על ידי הטלת וטו על מינוי דרעי לשר, בית המשפט מתערב בכוחו של העם לבחור את מנהיגיו, ושוב ציינו כי הדבר נוגד את הליך הבחירה הדמוקרטי. "השופטים טענו גם כי הצהרותיו הקודמות של דרעי בפני בית המשפט, המצביעות על פרישתו מפוליטיקה עשויות היו להשפיע על גזר דינו. ובכן, פוליטיקאים משקרים, ופרישה פוליטית לא הייתה תנאי להסדר הטיעון שלו", נכתב.

לסיכום, הכותבים הבהירו כי הרפורמה במערכת המשפט אכן משתנה לטובה, וכי "זה לא 'אנטי דמוקרטי' לחשוב שבית המשפט העליון של ישראל זקוק לבדיקות בנושא הדמוקרטיות בהחלטותיו ובמעשיו". עוד הוסיפו כי "מוטב להודות שהדמוקרטיה הישראלית הוכיחה את עצמה כעמידה, לעתים קרובות בנסיבות המקשות ביותר. אם ממשלת נתניהו תגזים במעשיה, הבוחרים יגידו שוב את דברם".