ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו היום (שני) לאולמו של השופט זכריה ימיני, בבית המשפט השלום בראשון לציון, כדי להעיד בתיק התביעה האזרחית שהגיש עו"ד דוד שומרון נגד דוד ארצי.

"השקר הזה אכל את שרה": חפץ העיד על "ההסכם הסודי" עם נתניהו
"בסעיף האחרון של החוזה היה כתוב ששרה מאשרת מינוי בכירים"  
"שרה נתניהו התערבה במינויים? חד וחלק": העדות הדרמטית של ליברמן

ראש הממשלה נתניהו דחה את הטענות על הסכם וטען כי "אין הסכם ביני לרעייתי. הכל שקר. בושה. זו טענה נבזית". לדבריו, "לא הגשתי מספיק תביעות דיבה. בשלוש וחצי השנים שחקרו אותי, היו אינספור הדלפות שיכלו להגיע רק מרשויות האכיפה. ספרו את מספר הכתבות בפריים טיים נגדי - 561 כתבות בשלוש שנים. אין איש ציבור אחד בעולם שעבר דבר כזה".

בהמשך, התייחס לסוגיית המינויים וטען כי "שרה חשבה שזה רעיון לא טוב למנות את בנט ללשכה, ואני חשבתי שכן. הרי אם יש חוזה ביני לבין שרה שהיא ממנה - בנט לא היה מתמנה. היא היועצת הכי טובה שלי. אני שומע לעצתה, ומצטער שלא שמעתי יותר. אולי הייתי היום במצב טוב יותר". 

"אני לא מעורבת בנושאים ביטחוניים בכלל"

שרה נתניהו התייחסה לדיווח מן העבר בו נטען כי היא זרקה את נתניהו מהשיירה באמצע כביש 1. "הפרסום על זה שאני זרקתי את ראש הממשלה מהשיירה שלו הוא הזוי. אוי, מסכן, השארתי אותו לבד בכביש לתפוס טרמפים. מי מהאבטחה היה מאפשר לעשות את זה? השיירה היא שלו, אם הייתי זורקת אותו מהשיירה היו יורים בי". גם רה"מ תקף את הפרסום ואמר: "זה שקר. שהשירות (השב"כ) יאפשר דבר כזה?".

עו"ד ליעד ורצהייזר שאלה את שרה נתניהו שאלות על תביעות שהיא הגישה וניצחה. שרה נתניהו מאשרת שהיא מוכפשת עשרות שנים בתקשורת, אך לא תובעת על כל דבר. מכפישים אותי עשרות שנים בכלי התקשורת. אני לא תובעת על כל דבר שאומרים עלי כי אני לא אצא מבתי המשפט. לא ראיתי את הסרטון שעליו יש את המשפט. לא ידעתי עד הרגע שיש בכלל סרטון. אני רק ידעתי שהשקר על החוזה עלה שוב".

בהמשך, דחתה את הטענות על ההסכם ואמרה כי "ההסכם הזה לא היה ולא נברא. זה לא נעים שאומרים שיש הסכם בין בני זוג. לא היה הסכם ואף עורך דין לא יראה הסכם. זה לא נתפס דבר כזה". כמו כן, פנתה לשופט ואמרה: " אני יכולה לסכם לכבודו את כל האירוע - אין הסכם".

כמו כן, טענה נתניהו כי היא מזהה שקרנים וזייפנים כפי שנכתב על ידי ראש הממשלה בספרו 'ביבי'. לשאלה איזה פוליטיקאים למשל היא זיהתה, אמרה שרה נתניהו: "נפתלי בנט". עו"ד ורצהייזר שאלה את נתניהו: "את השתתפת בבחירות האחרונות בהתייעצויות במצודת זאב ואמרת שצריך לתקוף את איילת שקד?". בתגובה השיבה: " לא, לא! זה שקר. זה לא קרה. להפך, חשבתי שלא צריך לתקוף אותה. 

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שרה נתניהו התייחסה גם לסוגיית מינוי בכירים. לדבריה, "היחיד שמחליט מי יתמנה הוא ראש הממשלה". כאשר נשאלה על שיחות שקיימה עם מועמדים לתפקידים שונים, אמרה שרה נתניהו:  אני לא ראיינתי אף אחד. אני ניגשת לדבר עם אנשים מנחמדות. אני מארחת אנשים בצורה יפה, אלפי אנשים שלא ידעתי מי הם".

"כשראש הממשלה פיטר את השרים ליבני ולפיד, שמעתי על זה רק בדיעבד. באופן אישי הצטערתי על זה. אני לא מעורבת בנושאים ביטחוניים בכלל. אם אני רואה את המזכיר הצבאי נכנס לחדר של ראש הממשלה, אני יוצאת. בעלי לא מערב אותי בשום דבר ביטחוני. הטענה שלא הסכמתי שאיילת שקד תהיה על מטוס אחד עם ראש הממשלה היא שקר מוחלט", טענה.

בהמשך, תקפה נתניהו את הטענות ולפיהם בשל התערבותה נהרגו חיילים בלבנון: "יש גבול לשקרים. להאשים אותי שבגללי מתו חיילים? הסיפור לא היה ולא נברא מתחילתו ועד סופו. להאשים אותי על לבנון? איזה עוד מבצעים מנעת? הדבר הכי יקר לליבי זה חיילי צה"ל - איך אפשר לומר דבר כזה?".

ארצי טען בעבר כי שמרון ערך "הסכם סודי" בין בני הזוג, ושמרון החליט להגיש בגין זה תביעת לשון הרע נגדו על סך 400 אלף שקל. התובע שמרון עצמו טוען כי הסיפור הזה מופרך מהיסוד, וכל כולו דיבה נגד נתניהו ורעייתו ונגדו. לדבריו, "הכול הבל ורעות רוח, שקר וכזב".

ארצי סיפר בין היתר בעדותו כי לנתניהו אין אישור לטוס ללילה לבדו, וכי שרה מצטרפת בדרך כלל במקרים כאלה. לדבריו, היא לוקחת חלק בפגישות שלו וסעיף המינויים - מינוי רמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ – מגיע לאישורה. "הסעיף האחרון הקפיץ אותי לשמיים", הוסיף ארצי, "לנתניהו אין אשראי, ושרה מנהלת את המזומנים ונותנת לו. בהסכם נכתב שאם הוא לא מקיים את ההסכם - הכל עובר לבעלותה, ושבתו מנישואיו הראשונים (הכוונה לנעה מ.ו) לא תקבל דבר מהירושה".

רק לאחרונה עלתה שורה של בכירים להעיד בבית המשפט בנושא, בהם השרים לשעבר אביגדור ליברמן ואיילת שקד. ליברמן סיפר בעדותו: "שרה נתניהו, חד וחלק, הייתה פעילה ומתערבת במינויים. אכן כן. היינו מקבלים טלפונים ישירים להזיז איזו מזכירה בפריימריז בליכוד שהיא לא אהבה. הייתה מנהלת לשכה אגדית. היא אמרה 'אני לא רוצה לראות אותו שם'".

לשאלה אם הייתה התערבות פעילה של שרה נתניהו במינויים ענה ליברמן: "כן רבתי. נתניהו היה מקשיב לה מאוד. הכרתי אותו היטב. כשהייתי שומע אותו צורח בטלפון הייתי יודע ששרה לידו - לפי הטונים. אחר כך הייתי פוגש אותו ורואה שהנושא בכלל לא חשוב. ברור שנתניהו שיתף אותה בכל הדברים", סיכם.