לאחר שבית המשפט התיר לפרסם את שמן של ארבע הצעירות החשודות ניסיון הברחת הסמים בנתב"ג, התייחסו הבוקר (ראשון) עורכי הדין עידן שני וששי גז, המייצגים את החשודה ארבל מזרחי, לחשדות נגדה. בשיחה עם מעריב חשפו השניים כי מזרחי שומרת בשלב זה על זכות השתיקה: "אנחנו נותנים למשטרה לעשות את העבודה ולמצות את החקירה".

הברחת הסמים בנתב"ג: הוארך מעצרן של החשודות ונחשפה זהותן

עם נחיתתן ירדו שתיים מהבנות מהמטוס, כאשר עידן צאובר בת ה-24 מכפר סבא נתפסה עם הסמים במזוודה, בעוד שאוראל בן חיים, המתגוררת גם היא בכפ"ס, הצליחה לחמוק ויצאה מהשדה. בטיסה נוספת, שנחתה בערב, הגיעו ארצה ארבל מזרחי מת"א ולי פוני מקרית גת. 

בין נחיתת הטיסות בארץ, הגיעה המשטרה לדירתה של בן חיים, שם היא נתפסה ללא הסמים. למעריב נודע כי המשטרה התחקתה אחר בן חיים, לאחר שהוערך כי היא השליכה את הסמים בדרכה, ובסופו של דבר המשטרה שמה יד על מזוודת הסמים. לאחר מכן המשטרה העבירה את כל הממצאים לבדיקות פורנזיות. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החשודות בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
החשודות בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

למעריב נודע עוד כי צאובר, שנתפסה כאמור ראשונה על ידי המשטרה, נשברה בחקירתה וחשפה פרטים בפני החוקרים. במהלך עימות שערכו במשטרה בין בן חיים לצאובר ופוני קשרו אותה השתיים האחרונות לאירועים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרן ב-12 יום, אך בית המשפט קבע כי מעצרן יוארך בשבעה ימים בלבד.

מפרטים שהגיעו לידי מעריב עולה כי בבדיקת איכוני הטלפון של הבנות עלתה אינדיקציה כמעט ודאית שהן היו מעורבות בעסקאות נוספות בעבר. במשטרה מנסים כעת להתחקות אחר הכמות, וכן אחרי מי שעומד מאחורי הפרשה. בשלב זה ישנו חשד לגבי גורם מסוים, והמשטרה תפעל לגביו כאשר תגבש תשתית ראייתית. 

החשודות בהברחת הסמים בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
החשודות בהברחת הסמים בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

הבוקר החוקרים נפגשו עם מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון להערכת מצב, והוא עוקב אחר כל פרט מפרטי הפרשה, כאשר זו כרגע הפרשה הכי משמעותית שחוקרים ביחידה.

חשוב לציין כי פרקליטיהן של החשודות מבינים שמדובר בתיק קשה מאוד, שכן עומדים נגדן חשדות חמורים מאוד, לצד תשתית ראייתית טובה בידי החוקרים, שמחזיקים, כאמור, גם בסמים שנתפסו.