הדיון בתביעת הדיבה בין מנכ"ל מכון הייצוא לשעבר דוד ארצי למקורבו של נתניהו, דוד שמרון, נמשך גם היום (ראשון) בבית המשפט השלום ברמלה בעניין ה"הסכם" בין שרה לבנימין נתניהו על מינוי בכירים. בדיון עלה להעיד עוזרו לשעבר של נתניהו, ניר חפץ.

חפץ אמר בתחילת העדות כי הוא לא רצה להעיד במשפט: "אני חושב שחלקי לא במקום הזה. בוודאי שלא הייתי עד לנשוא המחלוקת. לא רוצה להיות חלק מהסאגה הזאת שקשורה בענייני משפחת נתניהו.

לאחר מכן העיד חפץ כי "במינויים של הסביבה הקרובה של נתניהו יש לשרה מעורבות. לפי החוויה האישית שלי, זה מתבצע ביוזמתו או לבקשתו. הנימוק שנתניהו נימק באוזניו - זה בגלל שיש לה אינטואציות חדות לגבי אנשים. וגם מאחר ויש לה אינטואיציה יצרה בכל הנושא - האם אפשר לסמוך על הבן אדם".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שרה נתניהו, בנימין נתניהו (צילום: רפי דלויה)
שרה נתניהו, בנימין נתניהו (צילום: רפי דלויה)

"קיבלתי טלפון מצבי האוזר שהיה מזכיר הממשלה, הייתי בתפקיד בכיר ב'ידיעות' ולא הייתה לי סיבה לעזוב", הוסיף, "האוזר נימק ש'זאת משימה לאומית'. לאחר מכן זומנתי לפגישה בבלפור עם נתניהו וישבתי איתו בארבע עיניים, ואז זומנתי לפגישה בקיסריה עם נתניהו ושרה. הייתי במעגלים הכי קרובים שלהם, היה לי קשר רגשי עמוק לשרה נתניהו וזה הכביד מאוד".

לאחר מכן העיד חפץ כי "שרה רגישה במיוחד לתחום התקשורת, והם חושבים שלאף אחד זולת נתניהו תהיה את העוצמה לעמוד מול הלחצים של התקשורת. התפיסה של שרה, בנימין ויאיר היא שכל בשר ודם יהיה נאמן ביותר ואיננו בנימין נתניהו - התקשורת מסוגלת לכופף אותו. אהרון שביב ששימש כאסטרטג של ראש הממשלה נתניהו. הוא פוטר מתפקידו כי שיתף פוסט של נפתלי בנט וזה הכעיס את שרה נתניהו. מאז לא נראו עקבותיו במטה הבחירות. אני לא חשבתי שצריך לפטר אותו".

"היו פניות מהתקשורת במשך שנים בקשר ל'הסכם סודי'", אמר, "נדרשתי לנושא ופניתי לנתניהו שדחה את זה בבוז. פניתי לשרה נתניהו שהיא דיברה כמו חיה פצועה שמנסים ללכוד אותה. לשרה זה אחד הדברים שהכי פצעו את ליבה, כי הטענה הזאת אומרת שנתניהו לא באמת אוהב אותה והוא איתה בגלל הסכם. השקר הזה כמו שהיא ראתה אותו, אני לא יודע אם זה שקר או לא, פצע את נשמתה. נתניהו לא ימנה אנשים שלא מקובלים על שרה ויש לה השפעה גדולה על מינויים בלשכה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי)
שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי)

על הטענה ל"הסכם סודי" בין שרה לבנימין נתניהו אמר חפץ ששמרון הכחיש. "השקר אכל אותה (את שרה). פניתי לעוה"ד הפרטי של נתניהו (שמרון) כי הטענה הייתה שהוא ערך את ההסכם. שמרון הגדיר את זה כעלילת דם. לתפיסתה, הטענה אומרת שבנימין נתניהו לא באמת אוהב אותה אלא בגלל הסכם שהיא מהלכת עליו אימים".

דבריו של חפץ מגיעים לאחר עדותו של ארצי, שאמר כי שמרון הציג לו "חוזה סודי" בין בני הזוג נתניהו שבמסגרתו ראש הממשלה נתניהו מחויב לערב את רעייתו שרה, במינוי בכירים ולא לנסוע ללילה בלעדיה.

"היו 15 עמודים ובנימין ושרה נתניהו היו חתומים עליו", העיד ארצי בשבועה, "הסעיפים היו בעיקר טכניים - הוא לא טס בלעדיה אם יש לילה, היא יכולה לקחת מזוודות, היא בוחרת את המלון ומשתתפת בפגישות. אם אין ספר במלון, היא יכולה להטיס ספר. בסעיף האחרון היה כתוב שהיא מאשרת מינויים של ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש המוסד. היה שם סעיף שמינויים בכירים יובאו לאישורה או לחוות דעתה. הסעיף הזה הקפיץ אותי לשמיים".