בית המשפט המחוזי התיר אתמול לפרסום את זהותן של ארבע הצעירות שחשודות בניסיון הברחת הסמים בנתב"ג אשר נתפסו עם משקל כולל של 15 ק"ג של סמים, הלוא הן ארבל מזרחי בת 23 מתל אביב, אוראל בן חיים בת 24 מכפר סבא, עידן צאובר בת 24 מכפר סבא ולי פוני בת 22 מקרית גת.

החשודה שנשברה וזו שהשליכה את המזוודה: פרטים חדשים על פרשת הברחת הסמים
סיכול הברחת הסמים הגדולה בנתב"ג: המשטרה החרימה רכב השייך לאחת החשודות
סמים בשווי מיליוני שקלים: הברחת הענק שסוכלה בנתב"ג

עו"ד ליה פלוס־דומב, המייצגת את צאובר, התייחסה הבוקר (שני) לפרשה ואמרה ל"מעריב" כי ״מדובר בצעירה ללא עבר פלילי שמעולם לא עברה על החוק וככל הנראה הוכשלה ע״י גורמים מנוסים ממנה. אני משוכנעת שעם התקדמות החקירה תתברר חפותה המוחלטת. הארכת המעצר הנוכחית נועדה אך ורק כדי לנסות ולייחס לחשודות עבירות דומות נוספות ולשים יד על 'ראש הנחש'. המשטרה עושה שימוש בחשודות כבנות ערובה וכמנוף לחץ ואסור לתת לזה יד ולכן אוודא את שחרורה של מרשתי ללא דיחוי״.

 "זה שמצאו לה סמים במזוודה היא יודעת, אך באשר למקורם - אין לה תשובות"

בנוסף, הביאה את גרסת מרשתה בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM: "היא נסעה לטיול עם חברות, טיול באירופה, בגרמניה, ולאחר מספר ימים כשהן חזרו חזרה, היא נעצרה, ומאותו רגע כמובן שהשמיים נפלו עליה, היא לא ידעה מאיפה זה מגיע בכלל. וכשאני שאלתי אותה, אז להבנתי, גם כאשר אי אפשר כרגע לסגור את כל הפינות לחלוטין מבחינתה, כי זה בכל זאת, אתם יודעים, זה משהו שהוא לא קל לעיכול, וגם היא צריכה לעשות אחד פלוס אחד ולהבין איך היא הגיעה למצב הזה".

"זה שמצאו לה סמים במזוודה היא יודעת, אבל את מקור הסמים, מי שלח אותם, איך הם הגיעו למזוודה, זה אין לה תשובות. לא. ה-איך היא מאוד מאוד גדולה כאן. גם המשטרה, את הארכת המעצר הנוספת בפעם השנייה, גם המשטרה את הדבר הזה מבקשת. אני אומרת שבקשת המעצר של הבחורה מתבססת, למעשה, על כך שמבקשים לדעת מיהו ראש הנחש, מיהו בעצם מקור הסמים, מי מימן את הפעילות הזו, האם היו פעולות נוספות כאלה על ידי אותו גורם ששלח את זה. ואלה הדברים שאין ללקוחה שלי תשובות עליהם", טענה.

עו''ד ליה פילוס דומב‎‎ (צילום: עזרא לוי)
עו''ד ליה פילוס דומב‎‎ (צילום: עזרא לוי)

בהמשך התייחסה לעדות שטענה כי זו אינה הפעם הראשונה של אותן החשודות ואמר כי "אם הן אומרות דברים כאלה אז אני לא יודעת מה האינטרס שעומד מאחורי הדברים האלה. אני כמשפטנית, אמורה להגיב על איזה אמירה של חברה של חברה? מה אני אמורה להגיב על דבר כזה? חומר ראיות יש לי. לאן הגענו".

"אני אומרת שלי אין אינטרס להגיב על קשקשת ברשת, גם ככה אני צריכה להגיב על כל מיני ספקולציות והדלפות מחדרי חקירות. אני כעורכת דין אמורה להתמודד עם ראיות מבוססות שמונחות בפניי. עכשיו אני גם צריכה להגיב על הקשקשת ברשת של החברה של החברה", הוסיפה.

עריכה: ירדן חדד, 103fm