לאחר מעצרו של העבריין אייל נגר, המכונה יורשו של ראש ארגון הפשיעה בני שלמה, בחשד להנחת מטען באשדוד, במשטרה פתחו בחקירה שמממצאיה עלה עד כה כי הרקע לאירוע הינו סכסוך פלילי בין עבריינים המשתייכים לארגוני וכנופיות פשיעה בעיר. גורם בכיר במשטרה מבהיר בשיחה עם מעריב כי "אנו סבורים שבשלב הזה יהיה שקט בין הארגונים".

לאחר חיסול בני שלמה: מסר מאיים נוסף לעבר אנשיו

במסגרת הסכסוך המדובר עצרה היחידה המרכזית בלכיש לאחרונה את אביאל תורג'מן, המזוהה עם שלום דומרני ועמוס לביא, בחשד להצתת רכב, ואמש הוגש נגדו כתב אישום ע"י הפרקליטות, כאשר מטרתו הייתה לפגוע בנגר.

במשטרה מאמינים כי נגר הגיב לאירוע ושלח אנשים שיטמינו מטען כדי לפגוע בתורג'מן, ואכן נגרם נזק ליד ביתו של תורג'מן, אך איש לא נפגע. למרות שבמשטרה מעריכים כי הפעולה הזו הביאה ל"תיקו" ושוויון כוחות בין הגורמים, עדיין חשוב להדגיש כי נגר, כמו כל דמויות המפתח בארגוני הפשיעה בגזרת לכיש, נמצא תחת הרדאר של ימ"ר לכיש.

גורם בכיר במשטרה ציין: "אנחנו עושים כל פעולה תוך כוונה לסכל פגיעה בחיי אדם. לרוב אנחנו גם מצליחים למנוע אירועים שכאלה, אולם ישנם מקרים שהפעולה של המשטרה באה בעקבות אירועים, זה גם קורה. אנחנו מנסים למזער את אותם אירועים. במקרה האמור אנחנו מאמינים שנגר קשור להנחת המטען בתגובה לניסיון לפגוע בו וסבורים שבשלב הזה יהיה שקט בין הארגונים, אם כי אנחנו לא נחים ולא קופאים על שמרינו אלא פועלים בשטח".