בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק הערב (שלישי) כי שי אביטל ישוחרר למעצר בית בכפוף לאזיק אלקטרוני אותו ייאלץ לענוד. סוכן הדוגמניות צפוי להשתחרר רק מחר. הפרקליטות דורשת עיכוב ביצוע.

המידע המודיעיני והמעצר בלב אמסטרדם: כך נתפס סוכן הדוגמניות שי אביטל
שי אביטל מכחיש את החשדות נגדו: "מדובר ביחסים בהסכמה"

כזכור, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה  לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אביטל בגין עבירות מין שביצע בצעירה ובקטינה שביקשו את עזרתו בכניסה לעולם הדוגמנות. נזכיר כי קרוב ל-30 תלונות הוגשו נגד אביטל, חלקן עדיין נחקרות.

"דפוס פעולה פוגעני, מלמד על מסוכנות רבה", נכתב בכתב האישום שמייחס לאביטל מספר עבירות מין בצעירות בשנים 2015 ו־2020. אחת הקורבנות הייתה בת 16 בלבד בעת ביצוע העבירה. לאביטל יוחסו עבירות של מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האישה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית. החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת.

רח"ט מודיעין תת-ניצב דרור אסרף על מעצרו של שי אביטל (צילום: דוברות משטרת ישראל)

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל נכתב כי "התנהגותו של המשיב הפועל במתודה שחוזרת על עצמה, בין אם באיתור נשים צעירות דרך הרשתות החברתיות ו/או במסיבות תוך ניהול דיאלוג מקצועי ויצירת אמון, המעילה באמון שנתנו בו הנשים הצעירות, ניצול חלומן ורצונן לעבוד במסגרת הסוכנות של המשיב, תעוזת המשיב בביצוע העבירות לכאורה במקומות ציבוריים, השיטתיות שבמעשיו, הפרש הגילאים והעובדה שלא בחל ממימוש מאווייו המיניים, גם חרף התנגדות אקטיבית, מלמדות על מסוכנותו הרבה".

אביטל נחקר מאז הסגרתו בחשד לעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית, מעשה מגונה בכוח או באיומים. מלבד התלונות שהוגשו, נגבו גם עדויות מ-86 עדים נוספים. במשטרה הדגישו כי החקירה לגבי שאר התלונות עדיין נמשכת.