פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נדאל אבו לטיף, תושב כפר ורדים בן 38, ועמאר דבאח, תושב דיר אל אסד בן 40, בגין ניסיון רצח, חבלה חמורה ושיבוש מהלכי משפט. זאת, לאחר שתקפו באכזריות,יחד עם עוד שלושה נאשמים אחרים, אדם במסעדה בכפר יאסיף. כתב אישום זה מצטרף לכתב אישום קודם שהוגש נגד שלושת הנאשמים הנוספים בפרשה. 

אחראי לרוב הפשיעה בצפון: נעצר ראש ארגון הפשע נידל אבו לטיף

לפי כתב האישום, חמשת הנאשמים נפגשו במסעדה, תקפו ודקרו את הקורבן בכוונה לגרום למותו. במהלך התקיפה, ניסה המתלונן  להשתחרר ולהימלט, אך הנאשמים הפילו אותו ארצה והמשיכו להכותו בבעיטות ובמכות אגרוף נמרצות וקשות בראשו ובכל חלקי גופו, כשהוא מוטל על הרצפה, דומם ללא תזוזה ומתבוסס בדמו. לאחר מכן, נמלטו הנאשמים מהמסעדה.

מעצרו של נידאל אבו לטיף. באדיבות דוברות המשטרה

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל, ציינה עו"ד מאיה מצליח כי " שני הנאשמים נמלטו מהמשטרה במשך כחודש וחצי ולא התייצבו לחקירה למרות שידעו כי המשטרה מחפשת אחריהם. הם ניתקו מגע עם סביבתם ועזבו את מקום מגוריהם, עד \ שנעצרו על ידי המשטרה בשעת לילה מאוחרת, כשהם נוסעים ברכב עם שניים אחרים באזור טמרה וכשבאמתחתם כסף מזומן רב, ציוד אישי ועוד. הנאשם אבו לטיף אף עשה בירור בדבר השכרת יאכטה, נתון אשר מחזק את הסברה כי התכוון להימלט מהארץ".

על פי המשטרה, ארגונו של אבו לטיף הינו הגורם העיקרי לפשיעה בצפון הארץ, הכוללת עבירות סחיטת דמי חסות, הטיית מכרזים, הצתות ואלימות.