ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיש היום (חמישי) תביעה על סך מיליון וחצי שקלים נגד תושיה אשכול שלום, פעילה במפלגת הליכוד ועובדת בבנק הפועלים בגין פרסומים שונים שקראו לאלימות והפיצו אמירות שנאה כלפי בנט ומשפחתו ברשתות החברתיות. אשכול שלום נחשפה בתחקיר של קשת 12 כמי שעומדת מאחורי סדרת ציוצים נגד ראש הממשלה לשעבר.

בין הפרסומים שיוחסו לאשכול שלום, שכונתה בתחקיר של קשת "מכונת הסתה רעילה במיוחד", היו הביטויים: "היטלר מלך, מזל שאין עוד 6 מיליון בנטים ולפידים"; "טיל בדרך למחבל בנט"; "בנט אלוהים ישרוף את הילדים שלך אמן" ועוד. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתביעה שהגישו עורכי דינו של בנט, עודד גזית ואלירם בקל, נכתב: "במהלך תקופת כהונתו פרסמה הנתבעת, פעילת מפלגת הליכוד, שורה של פרסומים בהם קראה לאלימות נגד מר בנט ובני משפחתו".

"בין פרסומיה הרבים, הנתבעת קראה לרצוח את בנט ואת בני משפחתו, היא קראה לבנט 'מחבל', 'רוצח', 'פושע', 'נוכל קתולי רפורמי', 'ארור', 'שמאלנאצי', 'חלאה'. הנתבעת הפיצה דברי שנאה נגר רעייתו של בנט וילדיו הקטינים, בלשון בוטה ואלימה". כמו כן, צוין בכתב התביעה כי הנתבעת הביעה שמחה על רציחתם של יהודים בשואה וקש זאת לעתה הנוכחית, תוך שהיא משווה את בנט להיטלר".

על כך שאשכול שלום פעילת מפלגת הליכוד, נטען בתביעה כי ''הנתבעת הינה ככל הנראה גורם מרכזי בציר של פעילים פוליטיים התומכים במפלגת הליכוד, וככזו היא מפרסמת אל מול תיבת תהודה".

בתחקיר היה ניתן לראות כי לאחר דקות של הכחשה היא נשברה והודתה במעשיה: "אני כולה כותבת בטוויטר, אני לא מסיתה", היא טענה. "פשוט יש לי שם מאוד מיוחד, תושייה, אז פונים אליי. הבעיה של השמאל שהוא שולט פה. אנשים יושבים בפרקליטות והם פושעים מאוד גדולים, סליחה שאני אומרת". לאחר שידור החקיר הושעתה אשכול שלום מעבודתה בבנק הפועלים.