עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על השינויים שהבטיח השר איתמר בן גביר לערוך במשטרה, כולל הגדלת מספר השוטרים ותוספת שכר משמעותית, והזהיר כי לא כדאי בהכרח להאמין להבטחות שנשמעות: "רפורמה זה לא רק איך משיגים כסף אלא גם איך מתייעלים, לא שמעתי על רפורמה בתרבות השקר במשטרה", אמר. 

בפתח הדברים אמר פישלר: "בוא נרגיע. איתמר בן גביר הבטיח אבל בוא נעשה סדר. אל תמהרו ואל תתרשמו ממלים כמו רפורמה, הפיכה, מהפיכה, חורבן בית. כסף, 4000 שוטרים. אשתדל לשכנע אותך שלא מדובר ברפורמה לצערי הרב. אגיד לך מה כן אהבתי במסיבת העיתונאים ואתחיל מהסוף שלה. המפכ"ל שלנו קובי שבתאי שאמר: "אני לא בובה של אף אחד ואני גאה במדים שאני לובש כל בוקר". זה עשה לי נחת.

"התכנית עצמה, הרפורמה, לא עשתה לי נחת. קודם כל המשטרה כבר ניסתה לגייס שוטרים ועד היום זה לא צלח. 4000 שוטרים, יקח שנתיים-שלוש עד שתוכל לקרוא להם שוטרים כך שלא תוכל לראות השינוי מחר בבוקר. משכורות בין 40-20 אחוז תוספת עד דרגת פקד, בכל הכבוד התכנית שלך מוקלטת, תקליט אותי, בסופו של דבר מכל ההבטחות האלה, לצערי וכבר התקשרו אלי קצינים ושוטרים, אתה תראה תוספת של 300-200 ש"ח נטו, אז אל תאכלו את הלוקשים האלה".

"אתן לך את הצד השני של הרפורמה שלא שמעתי. לא שמעתי רפורמה שהולכת להילחם בענין תרבות השקר של המשטרה. לא שמעתי רפורמה שהולכת לעצור את ההטרדות המיניות, מפרשת שבעת הניצבים שאתה ודאי זוכר, לא שמעתי את הרפורמה מה עושה המשטרה, או השר, שאמור לקרוא את פסיקת בית הדין המשמעתי של המשטרה, על מעללים שצריכים להיות בתחום הפלילי, שהקולגות שופטים את הקולגות, בהורדה בדרגה וקנס מינורי בדברים איומים ונוראים שנעשים במשטרה פנימה".

"אני מכיר DNA חולה של המשטרה ואני מכיר אמירות אי אמת. מצד שני, רפורמת חייבת להציג, לא רק איך מוסיפים כסף אלא איך אנחנו מתייעלים, איפה צריך לקצץ, איפה צריך את "להב" לשטח, איפה את המטה הארצי לשטח, לא ראיתי שינוי בהגדרה של הרפורמה בשרות לתחנה, בנוכחות של הניידות, במבנה הארגוני שחייב לעשות שינוי כבר מזמן".

הוא הוסיף: "זה התפקיד שלנו. אני כבר עוקב יומיים אחרי העדות של תנ"צ יואב תלם (בתיקי נתניהו) והוא סגן ראש אגף החקירות של משטרת ישראל. כשהוא אומר שהוא לא מכיר את הנהלים של השינה וכמה שעות חקירה מותר, אז מבטיח לך שגם החוקרים למטה לא מכירים, אם הוא לא מכיר.

"אם אני רואה את שיטות החקירה האלה שאנחנו עכשיו רואים, של אלוביץ' ואמא של אלוביץ' ואשתו ואחרים, אז אני אומר לך שהמשטרה הזו חולה, אז אתה לא יכול לשכנע את פישלר שמדובר ברפורמה. רפורמה היא קודם כל איכות של שוטרים ולא הכמות של 4000. צא וחשב מה יקרה אם יגייסו מהר, צ'יק, צ'יק צ'יק, 4000 שוטרים, שהם אלה שאנחנו רואים בבית המשפט". 

יכשירו אותם מהר ויהיה בסדר...
"השאלה איך יכשירו אותם? מי יכשיר אותם? יש לנו מכללה לאומית בבית שמש שם מכשירים אותם. היא עלתה לנו 3.5 מיליארד ש"ח! "האריזה" שם היא אחת היפות בעולם. השאלה מה התוכן. השאלה מה איכות ההכשרה, כי אנחנו רואים את השוטרים האלה בחוץ. לכן כסף זה לא הכל". 

"עכשיו אני הולך לשוטרים המצויינים. בן גביר אמר: "שוטרים וקצינים שפרשו מהמשטרה, שובו הביתה", נכון? הם מגיעים אלי כל אותם שוטרים וקצינים שעזבו את המשטרה. תשאל למה הם עזבו?! למה אתה חושב שהם יחזרו? אם לא בדקת איתמר בן גביר, מדוע הם שמו את המפתחות והלכו, אז אתה לא תבין לעולם למה הם לא ישובו, כי הם לא קיבלו גיבוי ציבורי! והם זכו בהתעמרות והם היו שוטרים וקצינים מעולים, יושבים היום בפנסיה ובבית".

כבר הייתי אופטימי ממסיבת העיתונאים הזאת ואמרתי איזה יופי! הבטחות נהדרות.
"אני לא אוהב את ההבטחות, אני מתכוון לעקוב אחרי ההבטחות ועד שאני לא אשמע מילה אחת על ה-DNA, על השורש, על התרבות הארגונית של המשטרה, אז לא נראה שום רפורמה. אז יהיו 4000 שוטרים ועוד 5000 ועוד 20 אחוז ועוד 40 אחוז. עלי זה לא עושה רושם. אני רוצה משטרה מקצועית, איכותית, יעילה. אני לא רוצה ניפוח של מטות. אני לא רוצה לזרוק מטבע בכל פרוזדור ולפגוש תת ניצב או ניצב, או רבי פקדים., אני לא רוצה מנהלים, אני רוצה שוטרים. ויש לנו שוטרים מצויינים רק לא מספיק".

על העבודה המשותפת של בן גביר והמפכ"ל אמר: "הם יעבדו, הם כבר עובדים ביחד. זה לא סותר מה שאמרתי. אני אומר לך שיש לנו מפכ"ל נהדר. שמע המפכ"ל הזה עובד גם במוצאי שבת עד 3 בבוקר. יום אחד אתם תדעו כמה האיש הזה משקיע. זה לא ייאמן. איתמר חייב ללמוד לעבוד איתו. יש לנו מפכ"ל, הלוואי ויקבל שנה רביעית".