בית המשפט הצבאי גזר היום (חמישי) מאסר עולם על מחמוד עטאונה בגין גרימת מותו בכוונה של רב"ט דביר שורק ז"ל בחודש אוגוסט 2019 - עבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש. עטאונה הורשע בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה תחילה ובשורת עבירות ביטחוניות נוספות. בית המשפט הצבאי הטיל על הנאשם עונש של מאסר עולם ופיצוי על סך 500,000 ש"ח למשפחתו של דביר ז״ל.

הנאשם היה חלק מחוליית טרור של חמאס, בה היו חברים, בין היתר, שני נאשמים נוספים אשר דקרו את דביר ז"ל. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום בו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את דביר ז"ל וזאת לאור חלקו המרכזי בתכנון ובהחלטה על ביצוע הפיגוע ובגיוס אחד ממבצעיו.

כזכור, הכרעת הדין בעניינו של הנאשם ניתנה בתאריך 10 בנובמבר 2022, וטיעוני הצדדים לעונש נשמעו בתאריך 8 בדצמבר 2022. התביעה הצבאית עתרה לעונש של מאסר עולם ועוד 25 שנים בפועל.

נציר עצאפרה וקאסם עצאפרה, שני הנאשמים אשר ביצעו את הדקירה בפועל, הורשעו ברצח דביר ז"ל ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות אחרי שהודו בכתבי האישום שהוגשו בעניינם. על קאסם נגזר עונש של מאסר עולם ו-40 שנות מאסר נוספות ועל נציר נגזר עונש של מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות.

יוסף זהור, חבר חוליה נוסף אשר לא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע אחרי ניהול הוכחות ברצח דביר ז"ל ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות ונגזר עליו עונש של מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות.

אחמד עצאפרה, חבר חוליה שלא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע ברצח אחרי ניהול הוכחות, ונגזרו עליו מאסר עולם ו-25 שנים במצטבר, לצד פיצוי על סך 1,500,000 ₪ לטובת משפחתו של דביר.