בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) מאסר עולם ו-20 שנות מאסר על המחבל ערפאת א-רפעאיה ברצח ואונס הצעירה אורי אנסבכר ז"ל, וכן גם בעבירת כניסה לישראל שלא כדין כפי שיוחסו לו בכתב האישום.
בית המשפט הרשיע את המחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר ז"ל
"תקף באכזריות - בשל היותה יהודייה": כתב אישום נגד רוצח אורי אנסבכר

בנוסף קבע בית המשפט כי א-רפעאיה ישלם פיצוי בסך 250,000 ש"ח לעיזבון המנוחה וכן פיצוי נוסף בסך 75,000 ש"ח לכל אחד מהוריה, אחיותיה ואחיה.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר המייצגת את משפחת אנסבכר בתביעות אזרחיות מסרה: ״לאחר פסק הדין הצודק והמטלטל כנגד המחבל שפעל באכזריות אין קץ, אנו נגיש תביעת נזיקין כנגד ערפאת רפאעיה על מנת לעקל את הקצבה החודשית שהוא מקבל מהרשות הפלסטינית.  אנו נאלץ אותו ואת הרשות שתומכת במעשה הרצח שלו לשלם מחיר יקר על מעשיהם. המאבק בטרור חייב להימשך גם בצירים הכלכליים ובאמצעות גדיעת צינורות החמצן של הטרור״.

כזכור, לפני כשנתיים הודה א-רפעאיה בביצוע הרצח בכוונה תחילה ובעבירות נוספות. בית המשפט קבע במהלך דיון ההוכחות כי רפעאיה תקף את הצעירה בת ה-19 באלימות קשה ובאכזריות ורצח אותה. עוד נקבע כי העבירות בוצעו ממניע לאומני. כמו כן, במהלך הדיון הודה רפעאיה כי פעל ממחשבה מוקדמת בעת ביצוע הרצח.

אורי אנסבכר  (צילום: באדיבות המשפחה)
אורי אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)

על פי כתב האישום, רפעאיה, בן 29 מחברון, רצח את אנסבכר בפברואר 2019 ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. "בשל היותה יהודייה, ותקף אותה באלימות קשה ובאכזריות". הוא אותר לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי של שב״כ, ימ״מ וצה״ל יומיים לאחר מכן. עוד נכתס בכתב האישום, כי "אורי ז"ל נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה של אורי ז"ל".