גל הטרור נמשך: בתקופה האחרונה נרשמה שורה של ניסיונות לפיגוע ופיגועים בעיקר במחוז ש"י וחלק במחוז ירושלים. לדברי ניצב סיגל בר צבי, ראש אגף המבצעים במשטרה, רק בחודש הנוכחי נרשמו 32 אירועי פח"ע, בהם 29 ניסיונות פיגוע ושלושה פיגועים שגבו נפגעים: הפיגוע בנווה יעקב, הפיגוע בעיר דוד ופיגוע נוסף בחוות יהודה בו מחבל דקר אזרח.

מתקפת טרור בירושלים: לפחות שבעה נרצחו בפיגוע משולב סמוך לבית כנסת
בעקבות גל הפיגועים: "לקוחות מבקשים לא להכניס פועלים ערבים לביתם"

לדבריה, מבין ניסיונות הפיגוע 17 מקרים היו באמצעות ירי, חמישה באמצעות מטען שבהם המחבלים נוטרלו, חמישה חוסלו ואחד נפצע קשה. כיום בקנה 41 כוונות לפיגועים ובמשטרה מדגישים כי "התגובה שלנו מאד חשובה".  

באשר לפיגוע הרצחני בליל שבת בנווה יעקב ציינה בר צבי כי "מבחינתנו אזרחים בבית הכנסת אוכלוסייה תמימה ולא מוגנת מה שהוביל לפיגוע קשה במיוחד. חובה לציין את השוטרים שהגיבו תוך זמן קצר וגם את קצין צה"ל שהגיב במהירות ובמקצועיות".

"אנחנו נערכים כי אנחנו מזהים פעילות זהה לרבות חומרת הפיגועים כמו לפני שנתיים ושנה. מזהים שבמקומות שבהם יש אוכלוסיות חרדיות הן כוונות לפגיעה מבחינת הטרור ולכן תגברנו כוחות במקומות אלו לרבות באלעד, בני ברק וערים נוספות".

היא הוסיפה וסיפרה כי "העלנו רמת כוננות ופרסנו כוחות גדולים ברחבי הארץ, גלויים וסמויים, בעיקר במקומות שבהם אנחנו רואים מוקד להתלהטות יצרים ומכאן באנו במטרה להרתיע ולהוות חסם כלפי אנשים אלו".

"מדובר בתגבור של כ–400 שוטרים בירושלים ובסך הכל מאות שוטרים פועלים בכל משמרת. השוטרים מוכנים למשימה לתגובה מהירה ובשנה האחרונה רכשנו את כל אמצעי המיגון הנדרשים למרות סיכון החיים הקיים לפעול בנחישות וביעילות".

לסיכום היא פנתה לציבור ואמרה כי "בימים אלו אנחנו קוראים לציבור לגלות משנה זהירות ולהודיע על כל אדם או חפץ חשוד. במקרים של נושאי נשק אנחנו מבקשים להפעיל שיקול דעת ולהגיב במידת הצורך כשהעדיפות היא להזעיק כוחות משטרה מיומנים. יחד עם זאת במקרים של הגנה עצמית והצלת חיים השימוש בנשק האישי הוא חיוני וכמובן רק על פי דין ובכפוף להוראות הפתיחה באש".

עוד הדגישה ניצב בר צבי כי יש להימנע מהגעה לזירות פיגוע או זירות טרור כדי לאפשר לשוטרים לבצע את מלאכתם.