העיתונאית איילה חסון דיווחה אתמול בתכנית "אזור בחירה" בערוץ 13, כי יו"ר לשכת עורכי הדין, עורך הדין אבי חימי, ביצע בעצמו מעשה מגונה לכאורה במהלך שיחת וידאו עם עורכת דין שהיה עמה בקשר, ואף המליץ עליה לתפקיד שופטת. על פי הדיווח, האירוע שבו הוטרדה עורכת הדין, תועד על ידה ומוכיח את הטענות. 

"להתנער מהתנהגותו": תלונה הוגשה במשטרה כנגד אבי חימי
עוה"ד של יאיר נתניהו תקף את יו"ר לשכת עורכי הדין - וזו הסיבה

חסון עצמה שוחחה הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה לדברים: "אחרי שהוא המליץ עליה להיות שופטת, היא הייתה בידיים שלו. אחרי שאתה ממליץ כיו"ר לשכת עורכי הדין אתה לא מסיים את התפקיד שלך, אתה עדיין זה שקובע אם היא תעבור או לא תעבור. זה מינוי שופטות, הם צריכים להתרכז רק במינוי שופטות הוועדה הזו".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בעולם שלי נשארו דברים שהם לא רק משפט וחוק, קוראים להם ערכים. ראש לשכת עורכי הדין זה דמות, זה לא סתם, זה מופת צריך להיות. מה זה מעניין אותי אם זה חוקי או לא? וברור שזה לא חוקי אם הוא אמר לה שהוא חתם לה על זה שהיא תהיה שופטת, ברור שאין פה שום הסכמנה ושום עניין. זה לא רלוונטי הדבר הזה", הוסיפה.

היא התייחסה לעמדת הכוח בה נמצא חימי: "לשכת עורכי הדין קובעת המון, כי זה המון דילים שנסגרים מאחורי הקלעים. בחייך. מה זאת אומרת? זה ככה עובד. לשכת עורכי הדין היא בעלת עוצמה בלתי רגילה בקביעת השופטים בישראל. לכן פתאום כל מיני ראשי לשכה מקבלים תיקים ופרנסה מטורפת, הם יודעים, השופטים תלויים בידיים שלהם. גם העבריינים יודעים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

חסון הציגה את הזווית האישית שלה לנושא: "אני חייבת כאישה שבעצמה חוותה פגיעה בגיל צעיר ונולדה באותו גיל שהיא חוותה בו את הפגיעה – אני לא אעבור לסדר היום. זו לא פגיעה קלאסית שאנחנו מכירים, אבל גם גברים שהם 'ביג בוסים' וחושבים שהם מקדמים מישהי או לא בהתאם לזה שהיא תיתן להם או לא, אז אוי ואבוי. כל השאר, ומי שיתמוך בזה, שיתבזה מול עצמו. סיפור מטלטל תרתי משמע".

עוד הוסיפה כי "שאפו לכל אדם ולכל פוליטיקאי שמתעלה מעל הפוזיציה שלו ומבין שיש פה אירוע שהוא חוצה, מי שיתמוך בו יוכתם. אם אבי חימי לא יהיה לא תהיה מחאה? הוא פשוט נתפס על חם. לכן כל שאלת העיתוי שאלה בזויה. הוא הבין שיש כבר שסיפורי הנשים סוגרים עליו, אז הוא בסוף דצמבר באופן מפתיע הודיע שהוא לא יתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM