לירז תפארת נתן, הסייעת של כרמל מעודה, תשתחרר לביתה בטרם ריצתה את מלוא העונש. ועדת השחרורים שדנה בבקשה של הסייעת  לאחר שהמדינה לא התנגדה לשחרורה, קבעה היום (שלישי) כי היא תשוחרר בעוד כחודש מכלא נווה-תרצה.

אחרי גזר הדין של כרמל מעודה: העונש שהוטל על הסייעת בגן הילדים
בוטל הדיון לשחרור מוקדם של הסייעת מהגן של כרמל מעודה

על נתן נגזרו 24 חודשי מאסר בפועל והיא ריצתה עד כה 11 חודשים. היא לא הביעה חרטה בבית המשפט או בפני ההורים, לא הודתה במעשיה ולאורך כל הדרך טענה לחפותה עד שהורשעה בהתאם לסרטונים המתעדים את מעשיה הכוללים מכות, משיכות של הראש, הצלפות, הטחות ועוד. הטענה לשחרור המוקדם הוא הליך שיקומי שהיא עוברת בכלא והיא מבקשת להשתחרר להמשך הליך השיקום בהוסטל. כאמור, טענה זו התקבלה והיא תשוחרר ב-23 בפברואר.

בהחלטת ועדת השחרורים נכתב: "הקשבנו לדברי ב"כ הצדדים ולדברי האסירה עצמה, נחשפנו לכל החומרים שמצויים בתיק, לרבות פסק הדין של בית המשפט שדן בעניינה של האסירה בעת מתן הכרעת הדין ובעת מתן גזר הדין, נתנו דעתינו לדוחות הסוציאליים, לעמדת רש"א שבחנה את עניינה של האסירה, והאחרונים שהם ראשונים נתנו דעתנו כמובן לכאבם של נפגעי העבירה, לתסכול והזעם שיש להם כנגד האסירה בשל התנהגותה המאוד פסולה, שלא לומר בוטה וקשה כלפי הילדים".

בהמשך נכתב: "שמענו את האסירה שביקשה סליחה מההורים של נפגעי העבירה שהגיעו לדיון, כל זאת כשדמעתה על לחיה, התרשמנו שמדובר במעשה אמיתי ולא בבקשת סליחה מן השפה ולחוץ".

עורכת הדין חן מאירי, המייצגת את נתן, מסרה: "אני מברכת על החלטת ועדת השחרורים שבחנה את כל השיקולים והטיעונים שהועלו. מרשתי עברה הליך שיקומי וטיפולי עוד בטרם נכנסה לכלא וגם במהלך שהותה שם. היא גם הביעה חרטה מלאה, לקחה אחריות ושינתה את דפוס התנהגותה. אנחנו שמחות מעצם ההחלטה ובתום 11 וחצי חודשי מאסר היא תשוחרר לחופשי ותפתח דרך חדשה בחייה".

מחוץ לכותלי בית הסוהר המתינו משפחות הפעוטות שנפלו קורבן למעשי ההתעללות של מעודה ונתן, הביעו מחאה וקראו לוועדת השחרורים שלא לשחרר את הסייעת עד תום ריצוי עונשה. האווירה בחוץ הייתה קשה, אולם ועדת השחרורים בחנה את טיעוני פרקליטת העתירה ובעצם העובדה שהפרקליטות לא התנגדה לשחרור המוקדם, היא קיבלה את הבקשה ונתן תשוחרר כאמור.

כרמל מעודה (צילום: פלאש 90)
כרמל מעודה (צילום: פלאש 90)

ניקול דניאל, ששני ילדיה חוו התעללות קשה בפעוטון, אמרה בוועדת השחרורים: "אנחנו כואבים והפעם מופתעים שהמדינה שוב מפקירה את הילדים שלנו. המדינה הוכיחה כי המוגנות של הילדים לא לנגד עיניה כשהיא לא מתנגדת לבקשת השחרור. הבן שלי רותק לכיסא במספר הזדמנויות למרות שהוא נצפה בסרטון בוכה, מתפתל ומנסה להשתחרר, הצליפה בו עם מטלית, הטיחה אותו למזרן, הכתה אותו, סטרה לו, משכה את ראשו לאחור. היא הייתה שם כשכרמל התעללה בכל הילדים. איך בכלל משחררים אותה? מה המסר שמעבירים לכל מי שפוגעת בילדים?".

ההורים מפגינים בכניסה לבית המשפט לקראת גזר הדין של כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני

ממטה המאבק למען הילדים נמסר: "מדובר בהחלט בזויה וחסרת כל היגיון. מדובר בפרשה שזעזעה את המדינה ולירז תפארת נתן הייתה שם. היא חלק בלתי נפרד ממה שכרמל מעודה עשתה לילדים האלו. העונש שנגזר עליה היה מגוחך מלכתחילה וכעת מקלים עליה אף יותר. המסר שעבר כיום למתעללות ותוקפות ילדים הוא ברור- תכנסי לכלא ומקסימום תשוחררי מוקדם, זה בדיוק מה שמעבירה המדינה כיום בהסכמתה לשחרור. ההורים הם אלו שמתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה יום ויום ומשקמים את הילדים והיה ראוי שהמדינה תראה אותם לפני שרואה את זכויותיה של לירז".