על רקע הרפורמה במערכת המשפט שגררה ביקורת רבה התבטא עורך הדין דוד חודק, הנמנה עם בכירי עורכי הדין בישראל, בחריפות בכנס עורכי הדין בעניין הרפורמה המשפטית, ואף טען כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה". הבוקר (חמישי) הוא התראיין בתוכניתם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"זה לא מדויק שאמרתי שאשתמש באש חיה", אמר עורך הדין בפתח דבריו. "אמרתי שאם הרפורמה המשפטית תעבור פירושו של דבר שהונחה תשתית משפטית למשטר דיקטטורי. אם זה יישאר ככה נמשיך להיאבק ציבורית עד שזה ישתנה. אם אחרי שתונח התשתית המשפטית למשטר דיקטטורי, לדוגמה יחוקק חוק שהבחירות נדחות לעוד 10 שנים כי יש הרבה משימות לממשלה לעשות, פירושו ביטול זכות הבחירה. פירושו של דבר שהדיקטטורה הופעלה הלכה למעשה. אני לא אסכים לשום דבר, אני אמשיך למחות בכל דבר שאני יכול לעשות באופן לגיטימי. אם יבואו אליי עם כוח חמוש לכפות עליי דיקטטורה ויפתחו עליי באש אני אשיב באש - זה מה שאמרתי. אני חשוב שכל אזרח יגיד אותו דבר אם הוא למד שיעור באזרחות. אני לא בעד מלחמות ואני בוודאי לא בעד מלחמת אחים".

עוד אמר חודק, כי "בסופו של דבר אם המשטר הדיקטטורי פה יעבור מהלכה למעשה הוא יחוקק חוקים שהם חוקים דיקטטורים. בתסריט הזה אני מניח שתהיה התנגדות, אני לפחות אתנגד כל עוד נפשי בי".

כספית אמר לחודק: "לא היית צריך להשתמש בנושא נשק בכלל, אנחנו לא רוצים להגיע לשם. היינו שם בעבר המאוד רחוק וזה הביא לחורבן. נלחם בכל הכוח, אפילו מרי אזרחי לא דומה לנשק. על כך אמר עורך הדין: "אני רוצה לשאול אותך שאלה אחת, מה יקרה אם ההפגנות לא יועילו? המרי האזרחי הלא אלים? יצאו חקיקות שיהיה גם כוח כזה שירצה לכפות אותם על האזרחים? לכפות  פיזור של הפגנות באש, ראיתי את זה בכמה מדינות באזור שלנו ובאזורים יותר תרבותיים. ירצו לכפות פיזור של מפגינים או דברים אחרים".

"ברגע שהממשלה שמה את עצמה מעל החוק, היא מפרה את עיקרון שלטון החוק שאומר שכולנו כפופים לחוק כולל השלטון עצמו. אם היא שמה את עצמה מעל ביקורת ומעל כל מגבלה היא הופכת דיקטטורית", המשיך חודק. "ברגע שהיא מנטרלת את פיקוח בית המשפט על חקיקותיה היא שמה את עצמה מעל החוק".

"הנקודה הזו של בחירת שופטים על ידי השילטון היא דבר מחפיר בעיניי", אמר. "בואו ניקח את גרמניה, שהיא דמוקרטיה מתוקנת, בגרמניה הפוליטיקאים ממנים שופטים, אבל אז זה צריך לעבור ברוב של שני שליש, כמו 80 קולות אצלנו מ-120. אם יעשו את זה בישראל הייתי אומר 'זו הצעה שיש על מה לדבר'. אני חושב שהבהרתי את הדברים, יש דרך מאוד פשוטה להוריד אנשים כמוני מעצים שהם עלו עליהם, פשוט שלא תהיה דיקטטורה - לא קרה כלום".

לאחר מכן התייחס חודק לכך שהיומע"שית גלי בהרב-מיארה שלחה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בו היא מורה לו לא להתערב ברפורמה המשפטית לאור הימצאותו בניגוד עניינים. "הצעד הבא אם אדם לא מציית להתחייבות לאי ניגוד עניינים זה יכול להגיע לשם. ביבי, אף אחד לא האשים אותו בטיפשות, זה שהוא לא פועל בתחומים מסוימים כמו שצריך זו בעיה. נקווה שהוא ישתכנע בסופו של דבר, הוא ראש ממשלה לגיטימי של ממשלה לגיטימית. הוא גם ראש ממשלה שלי", אמר והוסיף כי הוא לאמתנער מדבריו אך "מקווה שהממשלה תתנער מתוכנית החקיקה שלה".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm