הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד רן רוט

הסכסוך הקשה בין בן אל תבורי לפרודתו, הידוענית אורטל עמר, פרץ לא פעם את קירות ביתם אל עבר דפי הרשת ומדורי הרכילות, כשבאמצע בנם הפעוט – תו פרינס. בשיאו של המשבר פורסמו הקלטות שיחה בין השניים בהם נשמע בן אל מדבר בבוטות כלפי בת הזוג לשעבר וכלפי הבן המשותף. אבל נראה שהמים שעברו בנהר, העובדה ששני הצדדים מנסים להמשיך הלאה בחייהם ואולי החשוב מכל - ההבנה כי בנם המשתף צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות – כל אלה הובילו לפתחו של הליך גישור משותף. האם בסופו יגיעו השניים להסכם שלום? הנה מה שמצפה להם בהליך

לפרטים נוספים אודות עו"ד רן רוט לחצו כאן

הליך גישור בגירושין נועד לאפשר לצדדים להגיע להסכמות משותפות על סוגיות החשובות להם בהווה ובעתיד. השניים צפויים לשבת מול מגשר שייבחר, והוא זה שיוביל אותם למציאת פתרונות לשאלות שנותרו פתוחות, בנוגע לילד המשותף, נכסים או רכוש שצברו יחדיו. 

בשונה מהלך משפטי, הליך הגישור הוא קצר וכולל מספר פגישות משותפות עם המגשר, עלותו נמוכה יותר והוא בעיקר פועל במטרה להגיע לשיתוף, הבנה ולהסכמות בין הצדדים. כאן, ההכרעה מצויה בידי בני הזוג הנפרדים ולא בידי בית המשפט שיכריע לטובת זה או אחר. 

מי שפונה להליך גישור בגירושין, חשוב שיכלול בתוכו נושאים מהותיים (וגם פחות מהותיים) כמו רכוש שנצבר וכדומה. יחד עם זאת, אף שההסכם מתייחס לעבר ולחיים המשותפים, מומלץ כי ההסכם יכלול גם סוגיות שעלולות להתעורר בהמשך הדרך, כלומר שההסכם יהיה צופה פני עתיד. אצל מי ישהה הילד המשותף בזמנים כאלו ואחרים? או למשל, כיצד יתחנך הילד? בחינוך ממלכתי? בחינוך דתי?

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה נכנס לתוקפו ביולי 2016 והוביל לעלייה במודעות להליכי גישור ולכך שיותר ויותר זוגות בהליכי פרידה פונים להליך שכזה. מטרת ההליך היא לספק להורים כלים פרקטיים לניהול התקשורת ביניהם ולניהול חיי הילדים בין שני הבתים. הכלים מאפשרים להגדיר את הגבולות של כל אחד מהצדדים ולהכריע מבעוד מועד בסוגיות שעלולות להתעורר ולייצר סכסוכים מיותרים.

בעיקר, מציב הליך הגישור את הילדים המשותפים של הצדדים במרכז המפה. במקום שיהפכו כלי משחק, כלי שרת בקרב שבין הצדדים, מציבים ההורים את הילדים בראש סדר העדיפויות – ומוודאים כי האינטרסים של הילדים נשמרים. לטובת הילדים, מניחים ההורים את כלי הנשק בצד, ומנסים להגיע לפתרונות דרך שיח מכבד ונעים, דרך מגשר בהליך הגישור. לא תמיד זה מצליח, לפעמים חוזרים הריבים הסוערים, אך למעשה מדובר בדרך הטובה ללמד את עצמנו לוותר לעיתים, לטובת היקר לנו מכל, וגם ללמד אותם שיעור טוב לחיים. ללמד את הילדים שגם אם ההורים רבים, גם אם הם נפרדים, הם עדיין נשארים האבא והאמא שלהם, הדבר החשוב להם מכל. 

האם אורטל ובן אל יצליחו להגיע להסכם שלום? האם הם יניחו את "הנשק" התקשורתי שלהם בצד, ויפנו להקדיש את מלוא תשומת הלב לבנם המשותף? בהחלט יש לקוות שכן. העובדה שהחליטו לפנות להליך גישור ולהתחיל בהידברות של ממש ביניהם מלמדת שלפחות הם הבינו מי הראשון בסדר העדיפויות שלהם. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.ilלביקור באתר של עו"ד רן רוט לחצו כאן 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד רן רוט