האלימות במגזר הערבי: עלי סעדי בן ה-31 ואחיו כאלד סעדי בן ה-28, נורו למוות הבוקר (שישי) בנצרת. השניים הובהלו לבית החולים החולים האנגלי בנצרת ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותם. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע לנצרת בעקבות הרצח וקיים דיון עם מפקד מחוז צפון במשטרה.

הסכסוך המדמם בין משפחות הפשע נמשך: גבר נרצח באירוע ירי בצפון הארץ
החיסול הכפול בנצרת: חשש במשטרה מהסלמה בעולם התחתון בצפון

במשטרה פתחו בחקירה, ממנה עולה כי הרקע הוא סכסוך עקוב מדם בין ארגון הפשיעה של חרירי לזה של בכרי. הפעם הקורבנות הם מהארגון של בכרי. החקירה הוטלה על היאחב"ל בלהב 443 במשטרה. על פי החשד, המתנקשים הגיעו לביתם של הקורבנות, הקישו על הדלת וכשפתחו הם ירו בהם ונמלטו. אחד הקורבנות ריצה בעבר מאסר של שלוש שנים וחמישה חודשים והשתחרר ב-2018.

כזכור, הסכסוך המדמם בין ארגוני הפשיעה לא עוצר, כאשר לאחרונה גבר בן 44 נרצח לאחר שנורה בכניסה לאעבלין שבצפון הארץ. גבר נוסף כבן 33 נפצע באורח קשה כתוצאה מניסיון ההתנקשות, שמהווה המשך למאבק בין משפחות הפשע חרירי ובכרי. 

השר איתמר בן גביר בזירת הרצח בנצרת (צילום: ללא קרדיט)
השר איתמר בן גביר בזירת הרצח בנצרת (צילום: ללא קרדיט)

השר לביטחון לאומי בן גביר אמר בזירת הרצח: "אני דואג לתושבים כאן ואנחנו חייבים להילחם מלחמת חורמה בפשע הזה. חסרים למשטרת ישראל הרבה דברים. חסרים תקציבים, חסרים שוטרים, צריך להיות משמר לאומי שישליט כאן סדר. ההצהרה שלי היא הצהרה מפורשת, חייבים לעצור את זה, ולעשות הכל כדי שהדם לא יישפך כאן ברחובות. מגיעה לילדים שחיים כאן מציאות אחרת ולשם כך אני כאן".

בתוך כך, מנתונים שהגיעו לידי מעריב לאחרונה, עולה כי המשטרה תפסה במגזר הערבי 120 אקדחים שהוחזקו באופן לא חוקי ובממוצע ארבעה אקדחים לכל יממה נתפסו במהלך חודש ינואר האחרון.

עוד עולה מהנתונים כי בינואר נרשמו 47 אירועים של תפיסת נשק במדינת ישראל. 31 רובי סער, 31 רובי צייד, 29 רובים מאולתרים, 120 אקדחים, שני אקדחי עט מאולתרים, 12 איירסופט, 1 רובה איירסופט, 79 רימונים, 1 חנ״מ, 4 בלוני גז שיועדו לפלילי, 99 כוורות זיקוקין, 4 זיקוקין ו-5172 כדורים.