האונס בגדרה: במשטרה מעריכים שניתן לשים את ידיהם על החשוד באונס שאירע ביישוב. זאת, בהסתמך על ממצאים שנאספו מהזירה, עדות המתלוננת ותיעוד ממצלמות האבטחה, שיעזרו להתחקות אחר התנהלותו של החשוד, סמוך ובזירת האירוע. יש לציין, כי מיד לאחר שהחשוד כפה את עצמו על המתלוננת, תוך שימוש בכוח ובאיומי סכין. כמו כן, החשוד לגם מבקבוק בירה שהיה בידו, ובכך אפשר למשטרה לקחת דגימות DNA.

האירוע המזעזע מנפץ את השקט בשכונה השלווה בגדרה, כאשר בשעות הבוקר, בסמוך לשעה 9, המתלוננת מעלה הודעה בווטסאפ ובו היא כותבת "סגרו את הדלתות, עברתי אונס". מבדיקת המשטרה עלה כי הילדים של האישה ישנו בחדרם, החשוד פרץ הביתה, נכנס לחדר האם וביצע בה אונס אכזרי, תוך שהוא מפעיל כוח וגורם לה לחבלות.

לגברי השכנים, האירוע התרחש בין השעה שתיים וחצי לשלוש לפנות בוקר כאשר במצלמות הבניין ראו בחור עם קפוצ'ון ופניו מכוסות במסכה שחורה. הוא ניסה להיכנס דרך הקודן באינטרקום, ולאחר שלא הצליח הוא טיפס על פרגולה בקומת הכניסה, דילג מהקומה הראשונה לשנייה, בה מתגוררת קורבן האונס, היא שמעה רעשים, התעוררה וניסתה להתעמת איתו.

לאחר המעשה המזעזע, החשוד שתה בקבוק בירה שהיה לה בבית ועזב את המקום. במשטרה טוענים שהלגימה מהבקבוק זו הטעות המשמעותית ביותר מבחינתו של החשוד. חוקרי המשטרה יוכלו להסתייע בממצאים על בקבוק שהותיר ולהתחקות אחריו. השכנים הוסיפו כי "לדברי השכנה, לבחור היה מבטא ערבי". מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב על האירוע הקשה והטיל את החקירה על היחידה המרכזית מחוז מרכז.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה בגדרה בעקבות האירוע המזעזע שהתרחש הלילה. לאחר הגעתו של השר, השכנים השמיעו לעברו טענות כי הם חשופים ואין מי שיגן עליהם. 

ראש המועצה יואל גמליאל: "התעוררנו לבוקר מזעזע שמטלטל את כל קהילה גדרה ואת כל מדינת ישראל. אנו עדים למחיר אוזלת היד של משטרת ישראל אשר מפקירה פעם אחר פעם את ראשי הערים, תושבי מדינת ישראל ואזרחי ישראל. אנו עומדים בחזית המלחמה בפשיעה ואין לנו שום מענה מהגוף האמון לאכיפת הסדר והחוק. לא יכול להיות מצב שתושבי מדינת ישראל, אזרחים תמימים, יופקרו להילחם בגופם ובנפשם בפורצים, גנבי רכבים, שוהים בלתי חוקיים ובעבריינים אלימים".

ראש הממשלה נתניהו הגיב אף הוא ומסר: "רעייתי שרה ואני מזועזעים מאירוע האונס המחריד שהתרחש הלילה בגדרה. עודכנתי שמפקד מחוז מרכז במשטרה קיים הערכת מצב מיוחדת ובהתאם הטיל את מלאכת החקירה על היחידה המרכזית במחוז. מצפה למיצוי מלא של חומרת הדין".