בישראל פועלת "ממלכה" דמיונית שהחלה להנפיק דרכונים משלה ומסמכים שונים, בהם לוחות זיהוי של כלי רכב, חלקן לכאורה דיפלומטיות, תוך מצג כאילו מדובר בריבון זר שנהנה מזכויות יתר במדינת ישראל. דיירי בניין מגורים אחד בחדרה הופתעו לאחרונה לגלות כי אחת הדירות הפכה ל"קונסוליה" של "הממלכה": על דלתה מופיע סמלה "הרשמי" של "הממלכה", ואזהרה: "אתה עומד להיכנס לטריטוריה דיפלומטית השייכת לממלכת ישר-אל (Yashar-El). כניסה לא מאושרת ללא הזמנה רשמית אסורה בהחלט".

לפני מספר ימים עצרה המשטרה את שי קרמוסטא, האיש שהכריז על עצמו בפומבי כריבון "התאגיד", "הממלכה", או "ממלכת ישר-אל". קרמוסטא, דמות "מקראית", כהגדרת המשטרה, הובא כבר פעמיים להארכת מעצר בבית המשפט בעכו, לשם הגיעה קבוצה של אנשים, לכאורה מאותה "ממלכה". היום (חמישי) האריך השופט ראמי נאסר את מעצרו, עד יום ראשון.

בסרטון שפרסם קרמוסטא ברשת, הוא הכריז על "פירוק שלטון תאגיד מדינת ישראל" והודיע כי הוא "בעל המסוגלות היחידי על אדמת ארץ ישראל", תובע אפוטרופסות על כלל התאגידים, מנהליהם, סוכניהם ובעיקר על ראש הפירמידה התאגידית המוכרים כממשלת ישראל, כנסת ישראל ומשרד נשיא המדינה".

בסרטון אחר הוא שואב השראה מ"המדינה" של אלי אביבי ז"ל באכזיב. הוא אומר שייסוד ממלכה יהיה "גאוני", "כי ככה האצולה, או הממלכה או ממלכות העולם עובדות" ומסביר על "תהליך ריבונות עצמאי ולחבור לעוד קבוצת אנשים שמתנהלת ככה. אפשר להקים מדינה כריבון".

"זה לא מקרה יחידי בארץ", אומר לוואלה גורם מהימן המכיר את התופעה, "אחרי משבר האמון בגורמי מדינה בתקופת הקורונה, קמו כמה וכמה קבוצות כאלה. הוא כנראה לקח את זה צעד או שניים רחוק מדי, לפי מה שאנחנו יודעים נחשד שהיה מעורב בזה כסף, ובגלל זה הוא גם לא זוכה עכשיו ליותר מדי אהדה". גורם מהימן אחר הזהיר מלכנות את ההתארגנות "כת".

שי קרמוסטא, כבן 48, שכתובתו הרשומה היא בנהריה אבל התגורר לאחרונה בחדרה וסביבתה, סירב בתחילה לשתף פעולה גם עם עורך הדין אסף צברי שמינה לו בית המשפט כדי לייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית. "אני לא חשוד ואני לא אדוני, אני שי, גבר חי, בשר ועצמות, נשמה בתוכי, אני ריבון", אמר לשופט ראמי נאסר, "אני סבור כי אני לא צריך עו"ד, אני אשאר בחיים, כל מה שקורה פה זה חארטה אחת גדולה".

המעצר בא בעקבות ערנות שוטרי אגף התנועה של המשטרה. שוטר סיירת האופנועים של את"ן שהיה בנסיעה מנהלתית על כביש 4 באזור אשדוד, בדרכו למוסך, מסר שהבחין ברכב פרטי הנושא לוחית רישוי זרה סגולה ולא מוכרת. במשטרה אמרו שהוא עצר את הרכב לבדיקת העניין ואז הנוסע שישב לצידה של נהגת, ביקש ממנו באדיבות לכבות מצלמות כיוון שהוא עומד להציג לו מסמך דיפלומטי, ואז שלפו השניים את התעודות הלא מוכרות. השוטר אפשר להם להמשיך בדרכם, אולם מיד עם קבלת הדיווח בבסיסו, ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, הורה להעביר את החקירה ליחידה המרכזית של האגף, כדי לחקור את הפרשייה בצורה רחבה יותר.

לאחר כשבועיים של מעקבים ופעולות חקירה סמויות אחרות, ביום ראשון השבוע נעצרו קרמוסטא ובת זוג שלו שלאחר מכן שוחררה בתנאים. החקירה בעיצומה. הם נעצרו סמוך לבית יערי בשרון, במתחם נטוש ליד ביתן אהרון, ששימש פעם כבית הבראה של עובדי המדינה ר"ל. בחקירה עלה כי מתגוררים שם עכשיו לסירוגין כמה עשרות "נתיני הממלכה" של קרמוסטא, שאף הכריזו על המקום כאקס טריטוריאלי. שלט שהוצמד לשער הברזל מודיע: "שטח בהגנה דיפלומטית, הכניסה לאחר תיאום ואישור מראש בלבד". לצידו שלט באנגלית המכריז על "בית דואר רשמי, ממלכת ישר-אל".

ויש התפתחות חריגה: היום מזכירות בית המשפט בעכו העבירה לשופט נאסר מעטפה חומה סגורה שקשורה לתיק זה. מעטפה חומה דומה הגיעה אתמול במונית ספיישל לחוקרי המשטרה, במהלך החקירה, ומתוך עיון במסמכים שבתוך המעטפה, נטען בין היתר כי על השופט לפסול את עצמו בשל חריגה מסמכות ופעולה בניגוד לדין מאחר ונטען כי הוא מנהל דיון בעניינו של "ריבון אחר". השופט דחה את הבקשה.

מחקירת המשטרה עולה מעין הליך שעל פי החשד מבצעים ראשי "הממלכה" לכאורה, במסגרתה הם משחררים את המצטרפים אליה "מהתאגיד שנקרא מדינת ישראל" ונלקחת מהם תעודת הזהות, רישיון הנהיגה, ובנוסף, כל אחד שחתם על הליך זה מקבל "דרכון זר" ואיתו הוא מסתובב ומציג לרשויות.

המשטרה טוענת כי אותם "אזרחים" מקבלים את לוחיות הזיהוי שבצבע סגול, וכרגע המשטרה מנסה לאתר את כל כלי הרכב המסתובבים בארץ עם לוחיות אלה. בנוסף הם קיבלו דגלים אותם עליהם לשים בכלי הרכב שלהם. "העבירה מבוצעת ברגע שזה מורכב על רכב, וברגע שזה מורכב על רכב אפשר לנסוע בכביש שש, אפשר לעבור באדום, ולבצע עבירות ללא אכיפה" הסבירו לשופט החוקרים רס"ב ערן צנעני ורס"מ בסיל אבו טריף.

משטרת התנועה מתכוונת לעצור את כל כלי הרכב שנעים במדינת ישראל עם לוחיות אלה, הודיעו השוטרים לבית המשפט, ומסרו כי נכון לעכשיו נתפסו 17 לוחיות זהות בבית החשוד, כולל אחת על אופנוע. אבל המשטרה סבורה כי ישנם מאות ואולי אף אלפי אנשים שקיבלו לוחיות כאלה.

שי קרמוסטא חשוד בביצוע עבירות של זיוף סימני זיהוי של רכב; זיוף מסמך ושימוש בו; התחזות כבעל תעודה; הפרעה לשוטר במילוי תפקידו; שימוש בלוחית זיהוי שאינה תקינה ונהיגה ללא רשיון נהיגה. "החשוד כנראה נמנה על קבוצה של אנשים שקוראים לעצמם "הממלכה" שפועלים לכאורה מתוך הכרה שהם ריבון שמותר לו להתנהל באופן חופשי על ידי הוצאת דרכונים, מסמכים, לוחות זיהוי של רכבים, והצגת מצג כאילו מדובר בריבון זר שנהנה מזכויות ייתר במדינת ישראל", ציין השופט. "המעשים המיוחסים לחשוד מקימים עילת מסוכנות ברמה גבוהה מאד", קבע וציין כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את המעשים המיוחסים לו. "החשד היה חזק עם ראשית החקירה, והלך והתעצם במהלכה".

עו"ד אסף צברי מסר לוואלה! בהתייחסות, "מוניתי לייצוג החשוד על ידי בית המשפט, כשמדובר בחשוד שיחד עם קבוצת אנשים מאמינים שהם פועלים ע"פ חוקים שמקורם במשפט המקובל ואינם עוברים על החוק כלל. אציין כי בשלב זה מיוחסות לחשוד עבירות מתחום התעבורה בלבד והחשוד עומד על חפותו".

גורם בכיר במשטרה הודה בפני וואלה! כי זה "המקרה המוזר ביותר" שהובא לפתחו במהלך הקריירה שלו.