בתום מצוד שנמשך יותר מיממה, נעצר היום (שבת) על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה חשוד באונס האם בגדרה-תושב הפזורה הבדואית, בן 22, כשהוא נמצא בשטחי איו"ש. יחד איתו נעצרו גם שישה מאחיו וזאת במטרה לבצע בדיקות להתאמת DNA שנאסף מזירת האונס ומהקורבן עצמה.

החשודים כולם נעצרו בתום מצוד מדויק שכן תשובת המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה קבעה כי הדגימות שנאספו מדירת הנאנסת ככל הנראה מבקבוק הבירה שנותר במקום וכן מבגדיה של הקורבן, מוצאים התאמה לדגימות DNA שבמאגר המשטרתי ואלו שייכים לבני משפחה מהפזורה הבדואית. במשטרה מעריכים כי אותה משפחה עבדה בגדרה בתקופה האחרונה ולא בכדי החשוד הכיר את האזור.

נציין כי החל משעות הבוקר של שבת פיקד ניצב אבי ביטון מפקד מחוז מרכז במשטרה, על חפ"ק מיוחד שהוקם במטה המחוז, בו ניהלו בלשי ימ"ר מרכז, יחד עם מערכי משטרה נוספים, מצוד אחר החשוד באונס. בתוך כך, קציני ימ"ר מרכז סקרו בפני הממ"ז את ממצאי החקירה והמצוד, לרבות ממצאים פורנזיים המצביעים על חשד כלפי בני משפחה אחת, שככל הנראה עובדים בעיר.

במשטרה מדגישים כי היה חשוב מבחינתם לבצע את המעצר מוקדם ככל שניתן ולו כדי להשיב את הביטחון הנדרש לציבור בגדרה. "לשם כך אישר מפקד המחוז ניצב ביטון, את כלל פעולות המצוד ומהלכי החקירה הגלויות והסמויות ובכלל זה מעצר החשודים בנקודות זמן ומקום רלוונטיים , בארץ ובשטחי איו"ש".

איתמר בן גביר בהפגנה בגדר לאחר היוודע האונס (צילום: פלאש 90)
איתמר בן גביר בהפגנה בגדר לאחר היוודע האונס (צילום: פלאש 90)

כזכור, אירוע מזעזע התרחש במהלך הלילה שבין חמישי לשישי בעיר גדרה, כאשר על פי החשד אישה בשנות ה-30 לחייה נאנסה על ידי אלמוני שהתפרץ לביתה. חוקרי משטרה ממשטרת מחוז שפלה הגיעו לזירת האירוע, ואספו ממצאים, זאת במקביל לתשאול האישה, שפונתה לקבלת טיפול רפואי. 

גדרה (צילום: פלאש 90)
גדרה (צילום: פלאש 90)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב למעצר החשוד, ושיבח את כוחות המשטרה: "משבח את מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, ממ"ז מרכז ניצב אבי ביטון ואת כוחות המשטרה שהשתתפו במבצע, שבמסגרתו נעצר החשוד באונס בגדרה ושישה חשודים נוספים. מקווה שהחקירה תוביל לחקר האמת ותחשוף במהרה את בני העוולה. המעצר המהיר חשוב ביותר לתחושת הביטחון האישי של התושבים בגדרה ולהגעה לחקר האמת. על המשטרה מוטל לבדוק האם מדובר באונס על רקע לאומני ואם אכן כך הדברים, יש לקדם במהרה את הצעת החוק שלי בדבר החמרת ענישה. במקביל הנחיתי את המפכ"ל ומפקד המחוז לתת דגש על תחושת הביטחון של תושבי גדרה ובדבר הטענות כי בשכונת גולדה ישנם שב"חים רבים. נעשה הכל כדי שאזרחי ישראל ירגישו בטוחים".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הגיב גם הוא: "מהרגע הראשון פתחנו את כל המעבדות לטובת חקירת האונס בגדרה ולא חסכנו בשום אמצעי טכנולוגי וחקירתי במטרה להגיע לחשוד. אני מברך את שוטרי ימ״ר מרכז וכל השוטרים שהיו מעורבים במצוד והמעצר המורכב. משטרת ישראל תעשה הכל כדי להביא את החשוד באונס לדין ונדרוש להטיל עליו עונש כבד״.

תגובת ראש המועצה המקומית גדרה: "אני מברך את משטרת ישראל על לכידתו של החשוד באונס המזעזע שהתרחש בגדרה ביום שישי האחרון. כולי תקווה, יחד עם כל קהילת גדרה - שנראה החמרה משמעותית בענישה ומיצוי הדין עם הפושע הנתעב. הנחיתי את השיטור העירוני להגביר את הסיורים בשכונת גולדה בפרט ובכל גדרה בכלל. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על ביטחונם של התושבים בכל זמן".