סיוט בגדרה: אישה בשנות ה־30 לחייה נאנסה באופן ברוטלי ביום שישי לפנות בוקר על ידי חשוד, שקשר אותה וגרם לה חבלות בכל גופה. בעת התקיפה היו בבית שלושת ילדיה הקטנים של הקורבן, כולל פעוט כבן שנתיים, שישן בסמוך אליה והיה עד לאונס הקשה שעברה אמו. 

שכנתה של הנאנסת בגדרה: "האונס התרחש דלת לידי, מרגיש כמו בוקס בבטן"| האזינו
צעד אחרי צעד: כך אותר ונעצר הצעיר הבדואי החשוד באונס בגדרה
האונס המזעזע בגדרה: קרב האשמות בין המשטרה לראש המועצה

אתמול, פחות מיממה לאחר האירוע המטלטל, נעצר החשוד במעשה - בן 22 מהפזורה הבדואית, שנמלט ליו"ש ולאחר זמן קצר שב לשטחי ישראל. שישה מבני משפחתו, כולל אביו ואחיו, נעצרו אף הם בחשד בין היתר שסייעו לו להימלט לאחר המעשה. לחשוד אין ככל הנראה עבר פלילי. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מצלמות האבטחה באזור תיעדו את החשוד, שניסה להיכנס באמצעות פיצוח הקודן בכניסה לבניין. לאחר שניסיונותיו כשלו, הוא טיפס על פרגולה בקומת הכניסה, פסח על הקומה הראשונה וניצל חלון פתוח בקומה השנייה שבה מתגוררת הקורבן וחדר לדירה. האישה, ששמעה רעשים, ניסתה להתעמת עם הפורץ, אולם הוא איים עליה בסכין ואמר לה כי ירצח את ילדיה. הוא גנב מהמקום תכשיטים וכסף, ובשלב מסוים קשר את האישה ואנס אותה בברוטליות כשבנה הפעוט נמצא בסמוך. 

מאוחר יותר נמסר על ידי השכנים כי המתלוננת סיפרה להם כי במהלך כל האירוע היא בעיקר חששה שהחשוד יפגע בילדיה, והתחננה בפניו שלא יעשה זאת.  עוד עולה מהחקירה כי לאחר שהחשוד ביצע את האונס, הוא ניגש אל המטבח, לגם מבקבוק בירה שהיה במקרר ורק לאחר כשעה נמלט מהדירה. מאוחר יותר אספו החוקרים את שאריות הדי.אן.איי של החשוד שנמצאו על הבקבוק - ראיה חשובה שתשמש את החקירה.

כמה שעות לאחר מכן העלתה האישה הודעה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית, ובה כתבה: "תסגרו את הדלתות, עברתי אונס". עוד כתבה לשכניה הנדהמים כי "ניסיתי להתעמת עם הפורץ. הוא קשר אותי בכל הגוף ליד הבן הקטן שלי. אחרי שהסתובב בכל הבית חזר ואנס אותי".
עוד טרם כך כוחות משטרה גדולים הגיעו במהלך הלילה אל ביתה של הנאנסת וגבו ממנה עדות מפורטת, ולאחר מכן הביאו אותה לבדיקה בבית החולים וולפסון בחולון.

ההתכתבות בקבוצת השכנים (צילום: צילום מסך)
ההתכתבות בקבוצת השכנים (צילום: צילום מסך)


החוקרים אספו את מצלמות האבטחה בבניין, גבו עדויות מהשכנים והחלו להתחקות אחר התנהלותו של החשוד ודפוס התנהגותו בזירה. בין היתר, הצעיר נראה נמלט מהבניין לאחר התקיפה האכזרית כשהוא בורח במהירות מהאזור. 

המפכ"ל: "נדרוש להטיל עליו עונש כבד"

מפקד מחוז המרכז ניצב אבי ביטון, שהגיע לזירה, עקב בדריכות על התקדמות החקירה ובתיאום מול מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, שכבר משעות הלילה התעדכן בפרטים. היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז מרכז, שמונתה לנהל את החקירה, הצליחה כעבור פחות מיממה כאמור לעצור את החשוד המרכזי ובני משפחתו מהפזורה הבדואית. במשטרה מעריכים כי החשוד ומספר מקרוביו עבדו בגדרה בתקופה האחרונה והכירו היטב את האזור.

גורמים במשטרה ציינו כי "כבר לאחר שהתקבלו פרטי החקירה הראשונים הוקם צוות חקירה מיוחד בתוך הימ"ר. נבדקו ממצאים טכנולוגיים וממצאים שנאספו מהדירה. המצוד אחר החשודים החל ביות שבת לפנות בוקר ונעשה שימוש באיכון של הטלפון של החשוד. הנחת העבודה הייתה כי החשוד לא הגיע למקום לבצע פריצה רגילה לדירה, אלא כדי לבצע אונס. העצורים האחרים, כולל אביו ואחיו, חשודים כי סייעו לו עוד לפני המעשה - כולל במתן מידע מוקדם".

במשטרה סיפרו כי מעצרם של החשודים התבצע בו־זמנית, כאשר החשוד המרכזי "הופתע מהמעצר שלו ולא ניסה להתנגד. את הקורבן מלווה חוקרת שמתמצת בתחום. יש למתלוננת טלפון של מפקד הימ"ר וראש הצח"מ, שמעדכנים אותה בכל פרט ברגע אמת. יש פה נפש שעברה התקפה קשה ביותר, ואנחנו מנסים לגונן עליה ככל שאפשר".

לאחר המעצר בירך אמש מפכ״ל המשטרה את האחראים על המעצר, ואמר כי "מהרגע הראשון פתחנו את כל המעבדות לטובת חקירת האונס בגדרה, ולא חסכנו בשום אמצעי טכנולוגי וחקירתי במטרה להגיע לחשוד. אני מברך את שוטרי ימ״ר מרכז וכל השוטרים שהיו מעורבים במצוד והמעצר המורכב. משטרת ישראל תעשה הכל כדי להביא את החשוד באונס לדין, ונדרוש להטיל עליו עונש כבד״.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על המעצר של החשוד, ואמר כי "המעצר המהיר חשוב ביותר לתחושת הביטחון האישי של התושבים בגדרה ולהגעה לחקר האמת. על המשטרה מוטל לבדוק אם מדובר באונס על רקע לאומני, ואם אכן כך הדברים - יש לקדם במהרה את הצעת החוק שלי בדבר החמרת ענישה".