ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר הלילה (בין שבת לראשון) את פרסומו של אל"מ במיל' זאב רז, בו כתב "ראש הממשלה בן מוות", כ"סכנה אמיתית לדמוקרטיה". פרקליטות המדינה הודיעה הבוקר (ראשון) כי אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות.

בכיר לשעבר בחיל האוויר עורר סערה: "רה"מ בן מוות"; המשטרה פתחה בחקירה

מהפרקליטות נמסר כי היא "רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי. הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין".

על פרסומו של אל"מ במיל' רז, אחד הטייסים שהשתתפו במבצע הפצצת הכור בעיראק, שחזר בו מדבריו לאחר שעורר סערה רבה, הגיב נתניהו רגע לפני עלייתו למטוס מצרפת לישראל, ואמר: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מידי יום נחצים גבולות. נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח, איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח - זו סכנה אמיתית לדמוקרטיה".

"אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני", אמר.

בנוסף, ציין כי "אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כוונות לעשות את מה שנדרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחרים. אסור לשתוק סביב העניין הזה".

בתוך כך, עורך הדין דניאל חקלאי, שמייצג את אל"מ במיל' זאב רז, מסר בתגובה להחלטת משטרת ישראל לפתוח נגדו בחקירה פלילית: "זאב רז לא קרא לפגוע באיש לרבות נתניהו. הוא שיתף פוסט שהתמקד בתסריט שבו הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה. כך או אחרת, הוא חזר בו, מחק את הדברים והסתייג מהם מפורשות".

עוד הוסיף עורך הדין כי "מדובר בסופר וקצין בכיר שפיקד על בית הספר לטיסה של צה"ל ועמד בראש להק מטוסי הפצצת הכור הגרעיני בעיראק. הוא קצין מעוטר ומוערך שהגן על אזרחי מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה הישראלית תוך סיכון חייו. הוא אכן חושש מאד מהפיכה משטרית שתהפוך את מדינתנו לדיקטטורה, מדובר בדאגה לה שותפים מרבית אזרחי מדינת ישראל לפי כל הסקרים - אך מובן שההתנגדות להפיכה זו תבוצע אך ורק בדרך של התנגדות בלתי אלימה". 

עוד הוא השווה את אמירותיו של יאיר נתניהו לאמירה של רז שעוררה סערה, ואמר: "בהזדמנות זו נמתין לעדכון לגבי פתיחה בחקירה נגד יאיר נתניהו בגין קריאתו הפומבית ממנה לא חזר בו מעולם להעמיד לדין את אנשי הפרקליטות שהעמידו לדין את אביו - ולהענישם בעונש שקבוע בחוק העונשין בגין בגידה. במילים פשוטות: נתניהו קרא להרוג את אנשי הפרקליטות שביצעו את מלאכתם באומץ. עד היום לא נפתחה כל חקירה בעניינו אף שלא חזר בו מהדברים".