"ככל שהחקירה מתקדמת, הטבעת מתהדקת יותר ויותר סביב החשוד המרכזי", כך מסר הבוקר (ראשון) קצין בכיר במשטרה, בהתייחס לפרשת האונס המזעזע שאירע בגדרה בשישי האחרון, ולמעצר החשוד יממה לאחר מכן בשטחי איו"ש.

שכנתה של הנאנסת בגדרה: "האונס התרחש דלת לידי, מרגיש כמו בוקס בבטן"
האונס בגדרה: טענות הושמעו כלפי המשטרה, האמא שנאנסה עידכנה בהודעה

היום בצהריים יובא החשוד המרכזי בן 22 תושב הפזורה הבדואית, לבית משפט השלום בראשל"צ, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. יחד איתו, יובאו להארכת מעצר גם אביו וחמשת אחיו במטרה להשלים את בדיקות ההתאמה של ממצאי ה-DNA שנאספו מהזירה, אשר משתייכים על פי ממצאי המעבדה במטה הארצי למשפחה האמורה.

אותו גורם הוסיף כי מדובר באירוע מזעזע בו "נרצחה" נפשה של האישה, על ידי מי שטיפס לדירתה באישון לילה, ניצל את השקט הסביבתי וביצע בה את זממו באכזריות ובאיומי סכין. 

התגובה החקירתית המהירה, תוך הפעלת כל מעבדות המשטרה במהלך סוף השבוע, על מנת להשלים את הבדיקות הפורנזיות, הובילה להתמקדות בחשוד המרכזי, וזאת בהתאם לממצאי DNA לאיכון הטלפון שלו וממצאים טכנולוגיים נוספים, שעלו מהחקירה, תוך הסתייעות מרובה במצלמות אבטחה בכל אזור גדרה.

החשוד באונס בגדרה (צילום: מצלמות אבטחה)
החשוד באונס בגדרה (צילום: מצלמות אבטחה)

נציין כי המשטרה יצרה פרופיל של חשוד, התחקתה אחר עקבותיו באמצעות מצלמות אבטחה, הגיעה לרכב שאיתו נמלט מהאזור וכאמור קצת יותר מ-24 שעות לאחר האירוע המחריד, הצליחו להפתיע אותו ולבצע את מעצרו. החשוד לא היה מוכן להגעת השוטרים, שכן הוא לא התנגד למעצר.

נציין כי בזמן המעצר ובמקביל אליו פעלו כוחות נוספים בגזרות שונות באזור הפזורה, וביצעו מעצרם של אחיו ואחיו של החשוד, והבאתם לחקירה. עתה, כך עולה, ככל שהחקירה מתקדמת, מתהדקת הטבעת סביב החשוד המרכזי והבמשטרה מנסים לברר מה היה חלקם של המעורבים הנוספים, וכן מה היה המניע שלשמו הגיע החשוד אל דירת הקורבן.

כאמור, מדובר בתושבי הפזורה הבדואית, וההערכה היא שהוא הכיר את האזור היטב, עבד במקום באתרי בנייה ובין בשמירה ובין אם בתשתית, ומכאן גם ידע את דרך המילוט מהמקום.