האונס המזעזע בגדרהבכירים בחברה הבדואית גינו היום (ראשון) בחריפות את החשוד באונס האם בגדרה, תושב הפזורה בן 22. זאת, לאחר שבתום מצוד שנמשך יממה, הצליחו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה לעצור אותו, כשהוא נמצא בשטחי יהודה ושומרון. בית המשפט האריך היום את מעצרו בתשעה ימים.

ראש מועצת אל קסום, סלאמה אל-אטראש, אמר: "המעשה הזה הוא חציה של קו אדום, הוא בזוי ומגונה גם מבחינת המנהגים של הבדואים", קבע ראש המועצה. "אני מגנה בחריפות את מי שעשה את המעשה המזעזע הזה ומביע תמיכה בנפגעת ובבני משפחתה. החברה הבדואית כולה צריכה להקיא מתוכה אנשים שעושים דברים כאלה". הוא הוסיף כי הוא "מחזק את ידי גורמי האכיפה והביטחון שצריכים לעשות את עבודתם בהקדם האפשרי".

ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיעם, גינה גם הוא את האונס: "ללא קשר למוצאו של החשוד באונס בגדרה, מדובר במעשה חמור ולא אנושי שאני מגנה, מוקיע ומביע שאט נפש ממנו. העובדה שעל פי הפרסומים, מדובר בתושב ההתיישבות הבדואית הלא מוכרת בנגב, החשוד לכאורה במעשה, אינה כשלעצמה מוסיפה חומרה למעשה עצמו שהינו חמור. התפרצות לבית של אחר, ועוד תקיפתה של אישה הינו דבר חמור ומנוגד לערכים שלנו כערבים וכבדואים, ואנחנו כחברה מגנים את זה".

ההפגנה בגדרה לאחר היוודע האונס (צילום: פלאש 90)
ההפגנה בגדרה לאחר היוודע האונס (צילום: פלאש 90)

חאבס אלעטונה, ראש מועצת חורה, אמר: "כל אדם שפוי מגנה כל אונס בכל מקום בעולם, כי זה מנוגד להלכה ולאנושות ולמצפון ולמסורת ולערכים. אומרים שיש חשד וחקירות ובית המשפט יקבע אם באמת מדובר באותו חשוד. אני כראש רשות מגנה בתוקף כל סוג של אונס בחריפות וכל החברה מגנה ולא משנה מי עשה ואיפה".

כאמור, בתום מצוד שנמשך יותר מיממה, נעצר אמש ,על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה חשוד באונס האם בגדרה-תושב הפזורה הבדואית, בן 22, כשהוא נמצא בשטחי איו"ש. יחד איתו נעצרו גם שישה מאחיו וזאת במטרה לבצע בדיקות להתאמת DNA שנאסף מזירת האונס ומהקורבן עצמה.

החשודים כולם נעצרו בתום מצוד מדויק שכן תשובת המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה קבעה כי הדגימות שנאספו מדירת הנאנסת ככל הנראה מבקבוק הבירה שנותר במקום וכן מבגדיה של הקורבן, מוצאים התאמה לדגימות DNA שבמאגר המשטרתי ואלו שייכים לבני משפחה מהפזורה הבדואית. במשטרה מעריכים כי אותה משפחה עבדה בגדרה בתקופה האחרונה ולא בכדי החשוד הכיר את האזור.

החשוד באונס האם בגדרה (צילום: ללא)
החשוד באונס האם בגדרה (צילום: ללא)