המתיחות הביטחונית: התרעת צבע אדום הופעלה הערב (ראשון) בשדרות וביישובים אור הנר, גבים, איבים וניר עם. כמו כן, נשמעה אזעקה גם במכללת ספיר. ההתרעה הופעלה בעקבות ירי מקלעים ברצועה, לא זוהו שיגורים או נפילות בשטח ישראל. ממד"א נמסר כי לא היו נפגעים, למעט אישה כבת 30 שלקטה בחרדה .

הפעלת ההתרעה נובעת גם ככל הנראה, מרגישות יתר במערכי ההגנה האווירית והעורף. כנ"ל לגבי הציפורים אתמול, בתקרית המזל"ט לכאורה.

מעיריית שדרות נמסר: "לפני מספר דקות הופעלה בעיר אזעקת צבע אדום. מהמידע שבידי העירייה לא בוצע שיגור רקטה לעבר העיר. נמשיך לעדכן לפי הצורך". 

ביום רביעי האחרון שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ויורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. קודם לכן, הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות ויישובים סמוכים. ארגון הטרור "גוב האריות" לקח אחריות על ירי הרקטה, כך על פי דיווחים פלסטינים.

אישה כבת 50 נפצעה באורח קל לאחר שמעדה בדרכה למרחב המוגן. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים. מעיריית שדרות והמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי לא אותרו נפילות בשטחם. האזעקה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה.