ברכאת אבו-עסא הוא החשוד באונס האם בגדרה, כך הותר היום (שני) לפרסום. זאת, לאחר שבתום בדיקות מקיפות של ממצאי הDNA בזירת האונס בגדרה ועל גופה של הקורבן, התקבלה התאמה מלאה ב-DNA שנלקח מהחשוד, בן 22 מהפזורה הבדואית, שמעצרו הוארך בתשעה ימים. יצוין כי בהמשך להתאמה המוחלטת ב-DNA, בא כוחו של החשוד החליט שלא להגיש ערר על פרסום שמו של מרשו.

בתום מצוד שנמשך יותר מיממה: נעצר חשוד באונס המזעזע בגדרה
"תסגרו את הדלתות. פרצו לדירה ואנסו אותי": פרטים חדשים מהאונס המזעזע בגדרה 

עוד קודם להארכת המעצר החליטו במשטרה לשחרר את אחיו ואביו של אבו-עסא וזאת לנוכח הידיעה שממצאי ה-DNA שנלקחו מהם לא עונים באופן וודאי לממצאים בהזירה, ולפיכך החשד התמקד בחשוד המרכזי. במהלך הערב נמשכו הבדיקות ולקראת הלילה התקבלו הממצאים הסופים שקבעו התאמה מוחלטת, מה שקושר אותו לזירה ולאונס המזעזע והמחריד שארע בשישי לפנות בוקר, שעה שפרץ לדירת הקורבן ואנס אותה לעיני ילדיה באכזריות ובאיומי סכין.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, מצלמות האבטחה באזור תיעדו את אבו-עסא, שניסה להיכנס באמצעות פיצוח הקודן בכניסה לבניין. לאחר שניסיונותיו כשלו, הוא טיפס על פרגולה בקומת הכניסה, פסח על הקומה הראשונה וניצל חלון פתוח בקומה השנייה שבה מתגוררת הקורבן וחדר לדירה. האישה, ששמעה רעשים, ניסתה להתעמת עם הפורץ, אולם הוא איים עליה בסכין ואמר לה כי ירצח את ילדיה. הוא גנב מהמקום תכשיטים וכסף, ובשלב מסוים קשר את האישה ואנס אותה בברוטליות כשבנה הפעוט נמצא בסמוך. 

החשוד באונס בגדרה (צילום: מצלמות אבטחה)
החשוד באונס בגדרה (צילום: מצלמות אבטחה)

מאוחר יותר נמסר על ידי השכנים כי המתלוננת סיפרה להם כי במהלך כל האירוע היא בעיקר חששה שאבו-עסא יפגע בילדיה, והתחננה בפניו שלא יעשה זאת.  עוד עולה מהחקירה כי לאחר שהחשוד ביצע את האונס, הוא ניגש אל המטבח, לגם מבקבוק בירה שהיה במקרר ורק לאחר כשעה נמלט מהדירה. מאוחר יותר אספו החוקרים את שאריות הדי.אן.איי של החשוד שנמצאו על הבקבוק.

כמה שעות לאחר מכן העלתה האישה הודעה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית, ובה כתבה: "תסגרו את הדלתות, עברתי אונס". עוד כתבה לשכניה הנדהמים כי "ניסיתי להתעמת עם הפורץ. הוא קשר אותי בכל הגוף ליד הבן הקטן שלי. אחרי שהסתובב בכל הבית חזר ואנס אותי". עוד טרם כך כוחות משטרה גדולים הגיעו במהלך הלילה אל ביתה של הנאנסת וגבו ממנה עדות מפורטת, ולאחר מכן הביאו אותה לבדיקה בבית החולים וולפסון בחולון.

החוקרים אספו את מצלמות האבטחה בבניין, גבו עדויות מהשכנים והחלו להתחקות אחר התנהלותו של החשוד ודפוס התנהגותו בזירה. בין היתר, הצעיר נראה נמלט מהבניין לאחר התקיפה האכזרית כשהוא בורח במהירות מהאזור. 

ביום שבת, בתום מצוד שנמשך יותר מיממה, נעצר אבו-עסא על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה בשטחי איו"ש. יחד איתו נעצרו גם שישה מאחיו וזאת במטרה לבצע בדיקות להתאמת DNA שנאסף מזירת האונס ומהקורבן עצמה.