זה סיפור שלקוח מהמיתולוגיה היוונית ונכון גם לימים אלה. המלך מידאס ביקש מדיוניסוס, שהיה אל הטבע והפריון, בקשה יוצאת דופן: שכל מה שייגע בו יהפוך לזהב. דיוניסוס נענה לבקשתו – אלא שהדבר הביא לכך שמידאס לא יכול היה לאכול ולא לשתות, כיוון שהכל הפך מיד לזהב. לבסוף, כאשר בתו האהובה של מידאס באה לנחם אותו, הוא נגע בה בטעות והפך אותה לפסל זהב.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הסיפורים על תשוקה עזה לכסף אינם קיימים רק במיתולוגיה היוונית או באגדות. הם קיימים גם אצלנו. עו”ד אייל בסרגליק, שנחשב בעיני עצמו אחד מבכירי עורכי הדין בישראל, מתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין, תוך שהוא חושף את תמיכתו בליכוד. הוא מאמין בכל הרצינות שמה שעובר עליו בימים האחרונים נובע אך ורק מהחלטתו להתמודד על ראשות הלשכה, ובגלל נטייתו לצד הימני של המפה הפוליטית.

זה לא סוד שמי שמחליט להתמודד על תפקיד מקצועי או פוליטי ושואף להגיע לראש הפירמידה, חייב לקחת בחשבון שחייו ייבחנו תחת זכוכית מגדלת - אבל עו"ד בסרגליק, שהולך ומצטייר כאדם לא רגיש במיוחד, אינו מצליח להבין במה טעה. עד לאחרונה ייצג את ילנה וולקוב, שבעלה יורי נרצח במעבר חצייה בחולון. אלמנתו שילמה לו סך של 600 אלף שקלים, שנתרמו לה ולבתה על ידי הציבור לאחר שנותרו חסרות כל.

עו”ד בסרגליק החתים את המשפחה על הסכם שכר טרחה שנראה לכאורה שערורייתי. הוא חשש כנראה שביקורת ציבורית על גובה שכר הטרחה שקיבל תפגע במועמדותו לראשות לשכת עורכי הדין, לכן הזדרז להחזיר למשפחה ששכרה את שירותיו סכום לא מבוטל של 468 אלף שקלים, אך סירב להשיב את היתר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עו"ד בסרגליק, אדם ממולח, חשב אולי שבכך הוא מקדים תרופה למכה – ולכן אולי נהג בתבונה, אבל לא ברגישות. את הסכום שניכה מההחזר למשפחה, 117 אלף שקלים, סירב להחזיר לאלמנת הנרצח שוויתרה על ייצוגו המשפטי. את גובה שכר הטרחה נימק בכך שמדובר במאות שעות עבודה שמשרדו הקדיש ויקדיש לאלמנה שיתפרשו על פני מספר שנים.

בעקבות הלחצים, החליט עו"ד בסרגליק להחזיר למשפחה כמעט את כל הסכום - ולתרום 10 אלף שקלים למטרה ציבורית ראויה. לצערו, זה היה מאוחר מדי. הוא הרס במו ידיו את סיכוייו לעמוד בראשות לשכת עורכי הדין – ולא רק, לדעתי, בגלל תאוות הבצע שלו. מתברר שהוא היה מעורב בפרשייה נוספת, שבמסגרתה הורשע על פי הודאתו בעבירת אתיקה.

על פי פרסום של אתר “וואלה!”, בסרגליק ייצג נפגעת עבירת מין וביקש ממנה שכר טרחה של 80 אלף שקלים, שהועברו אליו מכספי הפנסיה של הנפגעת. אלא שגם לאחר שהנפגעת ביקשה לוותר על שירותיו ולהחליף את הייצוג המשפטי כיוון שלא הייתה שבעת רצון מהטיפול בעניינה, דרש עו”ד בסרגליק את מלוא שכר הטרחה ועיכב במשך כשנה וחצי את החזרת המסמכים לנפגעת, שפנתה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב.

בתגובה תבע אותה עו”ד בסרגליק ב־200 אלף שקלים כפיצויים, מהם 60 אלף שקלים בשל “עוגמת הנפש” שנגרמה לו ובעקבות “ביטול זמנו”, על כך שהמתלוננת הגישה נגדו תלונה. בעקבות תביעה זו התמוטטה נפגעת העבירה ואושפזה בבית חולים פסיכיאטרי. עו"ד בסרגליק הורשע על פי הודאתו בעבירה של הפרת חובת נאמנות ובעבירה של עיכוב מסמכים. הוא חזר בו מכתב התביעה שהגיש נגד המתלוננת ועונשו טרם נגזר.

עו"ד בסרגליק עשה את כל הטעויות האפשריות, ולכן ספק גדול אם יצליח לנקות את התדמית של רודף הבצע שדבקה בו בעקבות התנהלותו – לדעתי, בצדק רב.