נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דחתה הבוקר (שלישי) את בקשתו של עמירם בן אוליאל לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בעניינו, ומי שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בשנת 2015 ימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם. בן אוליאל הורשע בשלוש עבירות רצח, שתי עבירות של ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה ועבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

בית המשפט העליון דחה בשבוע שעבר את הערעור של בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, והוא ימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם. זאת, לאחר שהטענה כי הודאתו הוצאה בעינויים לא התקבלה. השופטים קבעו בהחלטה כי בצפייה בחקירות שבהן הודה במעשים יש התאמה לפיגוע: "אין ספק שהוא ביצע את המעשה. מעשים נוראים כפי שביצע המערער, פוגעים גם במרקם החיים המשותפים".

עוד הוסיפו השופטים כי "מעשי המערער כמתואר בפסק דין זה מזעזעים ומעוררי חלחלה, חומרתם מדברת בעד עצמה, ונראה שכל מילת גנאי לא תשקף את גודל הזוועה שבהם. מעשים אלו אף סותרים ומנוגדים לכל ערכי המוסר והתרבות היהודית, המחנכת לסבלנות ולסובלנות. שנאת בני דתות אחרות, כמו גם גזענות לשמה, אינה מדרכה של היהדות".

משפחת דוואבשה בדיון מתן גזר הדין (צילום: יוסי זליגר)
משפחת דוואבשה בדיון מתן גזר הדין (צילום: יוסי זליגר)

כזכור, בית המשפט המחוזי בלוד גזר שלושה מאסרי עולם על אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. בכך קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות, שדרשה מאסר עולם עבור כל אחד משלושת בני המשפחה שנרצחו. בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי ב-2015. הוא אף הורשע בשתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. עם זאת, הוא זוכה מסעיף המייחס לו חברות בעבירות טרור. 

נציגת הפרקליטות ביקשה בדיון הטיעונים לעונש להטיל על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם מצטברים בנוסף לעונש מאסר ממושך בגין העבירות האחרות. "בלבו של הנאשם גמלה החלטה לרצוח ערבים רק בשל היותם ערבים וזאת על מנת לנקום את הרצח של מלאכי רוזנפלד. ולכן הנאשם הצטייד בשני בקבוקי תבערה ועשה דרכו לכפר דומא. הפיגוע הזה הוביל לתוצאה הקשה מכל של רצח כמעט של משפחה שלמה. זוג הורים ותינוק", אמרה.