הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב הגישה היום (שלישי) תלונה במשטרה כנגד משפחת אבו עסא, בעקבות איומים, שפוגעים בניסיון להוציא לפועל מכרז קרקעות של 117 יחידות דיור בתל שבע. מדובר במשפחתו של האנס מגדרה. היא שלחה מכתב אזהרה לרוכשי קרקעות בשטח, על מנת לסכל את המהלך, כך על פי התלונה. 

שכנתה של הנאנסת בגדרה: "האונס התרחש דלת לידי, מרגיש כמו בוקס בבטן"
"תסגרו את הדלתות. פרצו לדירה ואנסו אותי": פרטים חדשים מהאונס המזעזע בגדרה

"אנו מצהירים כי הקרקע והשטחים שמיועדים להימכר ולהיות משווקים על ידי מקרקעי ישראל הינם רכושנו ובבעלותינו ללא עוררין במשך עשרות שנים", נכתב במכתב אותו שלחה המשפחה לרוכשים. עוד צויין כי "מי שישתתף בקנייה, נושא באחריות ויודע שהוא יהיה שותף לגזל, אנו מצהירים כי לא נוותר על הזכות בארץ".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"זה מכרז בחאווה", מסר תושב המקום ל"מעריב", והוסיף: "צריך קודם כל לשלם לבעלי הקרקע ואז לפנות למכרז. מי שקונה פראייר, הוא מעודד אחרים לשלם. יש אנשים שרוצים לקנות, אבל אחרי שראו את המכתב זה העלה אצלם חששות והם חזרו בהם. המדינה לא מכירה אפילו בדונם אחד של הבדואים, למרות שיש לנו תביעת בעלות. אנחנו הבדואים, בנינו לבין עצמנו יודעים מה השטחים שלנו".

הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, מסרה בתגובה: "המגרשים במתחם 1 בתל שבע, שפורסמו במכרז של מינהל מקרקעי ישראל מיועדים לתושבי תל שבע. האדמות הם אדמות מדינה שמעולם לא הייתה בהם תביעת בעלות ואין עליהם שום זיקה. פרסום האיומים לרוכשים בוצע על ידי עבריינים נוכלים שמזייפים כאילו יש להם זיקה לאדמות אלו. הוגשה תלונה למשטרה והם ישלמו מחיר כבד על נסיונות ההונאה והאיומים הכוזבים לתושבי תל שבע".