כוחות משטרה רבים פשטו הבוקר (רביעי) על יעדים של ארגון הפשיעה "אבו לטיף", המכונה 6006, במסגרת חקירה שחשפה העלמות מס במליארד ש"ח וזכתה לכינוי "המיליארד השחור". 21 מחברי הארגון, בהם בכירים, נעצרו, וכן נתפסו עשרות כלי רכב יוקרתיים שברשותם. בנוסף, ראש מועצה במגזר הערבי מאזור הצפון נעצר בחשד לסחיטה, קשירת קשר וסיוע לארגון פשע על ידי עובד ציבור.

הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון שנערכה במשך כשנה, ובמסגרתה גובשה תשתית ראייתית כנגד אנשי ארגון הפשיעה הגדול במדינה. על פי החקירה הארגון היה מעורב במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון. ראשי הארגון חשודים בעבירות כלכליות וביניהם העלמות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים ומעורבות בארועי אלימות רבים ובכללם רצח.

כ-700 שוטרים, לוחמי משמר הגבול, יחידות מיוחדות וגורמי אכיפה השתתפו היום לפנות בוקר בפשיטת הענק. כאמור,21 חשודים בניהם בכירי הארגון נעצרו בבתיהם. בימים הבאים צפויים מעצרים נוספים.

מדובר בחקירה שניהלה ימ"ר צפון יחד עם מפקד המחוז ניצב שוקי תחאוכה שהוביל מאחורי הקלעים את המבצע. הוא הודה למפכ"ל על העמדת כל המשאבים לטובת המבצע, במשטרה מגדירים את זה כ"יום חג, יום היסטורי. יש בו כדי להוביל מערכה לניתוק ארגוני פשיעה קשים הפועלים בצפון ובמיוחד מנגנון הכסף שלהם".

מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה מסר: "זהו יום היסטורי חשוב בלחימה בפשיעה המאורגנת במדינת ישראל. אני מבקש להודות לימ״ר מחוז צפון על היצירתיות יוצאת הדופן והאומץ במבצע המורכב הזה. הערכה רבה לפרקליטות המדינה על הליווי המקצועי. תודה ליחידה להגנת עדים. למפכ״ל המשטרה על הקצאת מיטב האמצעים המיוחדים ועל הגיבוי המלא סייעו להצלחת המבצע. תודה לשר לבטחון לאומי על הגיבוי והתמיכה. המלאכה מרובה,לכן נדבר פחות ונעשה יותר לריסוק ארגוני הפשיעה".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הוסיף: "זיהינו את הארגון הזה כמחולל הפשיעה העיקרי בצפון וסימנו אותו כמטרה, פיקוד המשטרה נתן למחוז צפון עזרה וסיוע מקיף ולאחר כשנה של חקירה מורכבת ויצירתית בה עבדה המשטרה בשיתוף הפרקליטות ומס הכנסה השיגו שוטרי מחוז צפון די ראיות על מנת להפליל את בכירי הארגון. אנחנו ממשיכים לפעול כנגד יעדים נוספים בכל רחבי הארץ. מצב בו ארגוני פשיעה מעורבים בפעילות כלכלית נרחבת כל כך, תוך חדירה לרשויות המקומיות הוא איום ממשי על שלטון החוק".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בירך: "מחזק את ידי משטרת ישראל בפשיטה החשובה על חמולת אבו לטיף. ידה הארוכה של משטרת ישראל תתפוס את משפחות הפשע במוקדם או במאוחר - תדע כל משפחת פשע, גם מהמגזר הערבי, שאין חסינות ומדי יום אני מקיים עם המשטרה דיונים כיצד להילחם בפושעים ולהשליט את שלטון החוק בכל מקום ועל כל אחד. מצפה שמערכת המשפט לא תקל עם הפושעים. יש עוד הרבה עבודה, אבל הבוקר אני משבח את המשטרה והעומד בראשה".